19 Mart 2018 Pazartesi

Mehmet Eymür, Doğu Perinçek' ı Anlatıyor! BÖLÜM 5

Mehmet Eymür, Doğu Perinçek' ı Anlatıyor!  BÖLÜM 5




MAHMUT YILBAŞ (Van) - Münferit bir olaydan bahsediyor.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Bakin, ben münferit olaydan bahsettim.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Münferit olaylar bir sey... Yani, bir cinayet... 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ama, siz, olayi, tamamen yanlis bir mecraya soktunuz, özür dileyerek söylüyorum.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Sizin açinizdan yanlis mecra olabilir de, benim ulasmak istedigim...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Efendim, sual yanlis...

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Sizin ifadelerinizden, arkadasimizin dedigi...Ben de öyle anladim.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Hayir öyle çikmiyor.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Çikiyor. Siz diyorsunuz ki, MIT'in içerisinde CIA'nin adami var.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Benim tarihimde tespit edildi, yakalandi diyorum, yani bunu inkâr edecek.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Hayir, tespit edilip yakalanan adam Çaglar, MIT'in adami degil. Çaglar askerî sirlari vermekten yakalandi.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Çaglar, MIT'in içerisinden bilgi çalmis. 

BAŞKAN - Baybaşin olayina gelebilir miyiz?

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Gelemiyor bir türlü.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Benim sakladigimi tahmin ettiginiz bir sey mi var, ben önce onu bileyim. Ben, burada samimiyetle...

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Ben bir sey sormak istiyorum. Arkadaslarimiz da onu ariyorlar, sizin söylediginiz bir ifade, magdur durumdayim dediniz. Bir is yapmissiniz, bir örgütü yakalamissiniz; fakat, bu örgütün bir baska yabanci örgüt tarafindan bilgiyle desteklendigini söylüyorsunuz.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bilgiyle desteklendigini, evet, bunu söylüyorum. 

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bu örgüt yakalandiktan sonra, size çok önemli bir iddiada, isnatta bulunuyor, bir sey yüklüyor. Bu çok önemli bir sey. Yani, sizin homoseksüel oldugunuzu ya da altin çaldiginizi...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Allah korusun, bir de onu söylerlerse intihar etmemiz lazim Fikri Bey.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Altin çaldiginizi söylemiyor da, onlardan daha tehlikeli -siz öyle dediginiz- ve daha büyük bir seyi sizin sirtiniza yüklüyor, 37 kisinin ölümü. Dolayisiyla, siz diyorsunuz ki, bu 37 kisinin ölümünü bana yüklüyor, ben de, MIT'e gidip beni kurtarin diyorum ama, MIT bana sahip çikmiyor, sahip çikacak hiçbir hareketin içerisine de girmiyor. Üstelik, benim yazihanemi de basiyorlar, bomba da atiyorlar dediniz. Buna ragmen, yani, can korkusu içerisindesiniz. Ama, bugüne kadar da bir sey olmamis, insallah bundan sonra da olmaz. Buna ragmen, siz, su anda 37 kisinin katili gözüküyorsunuz. Kendinizi aklamak için de tek söylediginiz, bana MIT'ten su belgeyi ver dediniz ya da çikip MIT, bu isi bu yapmadi demeniz.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Davalar açtim Fikri Bey.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bir dakika... Burada MIT'in bir baska noktasi daha var. Size, sadece Necdet Bey olarak bu konuda isnatta bulunmuyorlar, MIT elemani Necdet diye bulunuyorlar.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Arkamda MIT ile beraber yapmisiz.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - 8 milyon liralik çeki alip, bu isi yaptiginiza varincaya kadar da kamuoyuna böyle bir yafta vuruyorlar. Biraz evvel de söyledim, bu olaylari yasayan insanlariz. Evet, 37 kisinin 36'si birbirinin üzerinde panikle ezildi; ama, kursunlar her taraftan geldi.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Duydugum kadariyla sonradan gelmis.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Her taraftan kursunlar geldi.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Siz oradaydiniz, ben yoktum çünkü, bilemiyorum. 

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Her taraftan kursunlar geldi, o panik, sadece atilan bir kursunla kaçma degil, nereye kaçacaklarini insanlar bilmedikleri için birbirlerini ezdiler.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Ben bilemiyorum, ben bir tek kursun atildi olarak biliyorum, açik söyleyeyim.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Simdi, bana bu 37 kisinin ölümün yüklemiş olsalar, bunu, ben yapmadigima dair yirtinirim.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben de yirtindim. Davalar açtim. Dogu Perinçek aleyhine agir ceza mahkemesinde dava açtim.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - O baska...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Niye baska olsun. Iste, yirtiniyorum.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Izin verir misiniz?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Beni kullanan ya da bir zamanlar o kuruma, hizmet ettigim kuruma yikarim ben bu isi yapmadim diye. Siz, bize bir seyi söylemeye çalisiyorsunuz, arkadasiniz da dogru ariladi aslinda. Biz, MIT degil, ama, CIA'nin kiskirttigi bir olayi bulduk, tesadüfen ben çözdüm...

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Öyle anladik, sözleriniz de öyle

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) ... ama, bunun acisini benden çikardilar. 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -1 Mayis olayini mi?..

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Hayir, 1 Mayis olayi degil. 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1 Mayis olayini ben çözmedim.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Bir dakika... Bizi bir dinler misiniz?.. Siz, sürekli kendinizi savunmadan, arkadaslarimizin söyledigini dinlemiyorsunuz, bu sekilde olmaz.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben kendimi savunmuyorum ki...

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Izin verir misiniz?.. 1978 yilinda Taksimde bir olay oluyor, 37 kisi ölüyor. Siz, MIT'ten kaçta ayrildiniz. 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1973'te ayrildim.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - 1973'te ayrildiniz. Aradan 5 sene geçiyor. 5 sene geçtikten sonra bir gazete bir yayim yapiyor, diyor ki, bunu avukat Necdet Bey...

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - 6-7 nci senede yayim yapiyor.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - 7.nci senede. Necdet Bey yapti MIT'in talimatiyla. Fikri Bey, önemli degil, 1 sene 5 sene meselesi degil. Simdi, diyorsunuz ki, MIT bu konuda açiklama yapmadi. Ben, MIT olsam yapmam. Niye yapmam; Necdet Bey bunu yapmadi demek, benim Necdet Bey ile iliskim var demektir. Çünkü siz istifa etmissiniz, ayrilmissiniz, teskilattan kopmussunuz. Ne diye sizi korusun. Burada, MIT, olsa olsa, belki kendisini savunurdu ben yapmadim diye. Sizi yine savunmasi mümkün degil; ama, bu arada sizin anlattiklarinizdan su çikti. Dediniz ki "ben, sizi, Komisyon olarak uyarmak istiyorum. Benim bu olaya adimin karistirilisinin sebebi, Çaglar'in Amerikan CIA lehine bilgi toplamasi, MIT'ten bilgi aktarmasi ve yaninda da bir MIT mensubunun bulunmasi, bunlarin suçüstü yakalanmasi. Peki, neden dolayi bu is buraya geldi?.. Daha evvel de, ben, Türkiye Ihtilalci Isçi Köylü Partisi olayinin sorusturmasini yaptim, bu adamlari çikardim, bu adamlarda Aydınlık ve saire o gazetelerle iliskili; yani, dolayli bir iliski kurarak CIA'nin sizi -burada ifadenizi suradan desifre ettirsek- hedefledigi ve hatta Sayin Valimin çok güzel bir sorusu oldu "bugüne bunu nasil getirdiniz" dedigi zaman, iste o zaman bana onu yapan, bugün de ihtimal olabilir ki, belki bu olaylara da parmak atmistir. Bir de misal verdiniz, terim kullandiniz dediniz ki "destebilizasyon olayindan kaynaklaniyor." Simdi bunlari söyledikten sonra arkadasimizin sorusu nereden çikti olur mu, soru gayet yerinde.

MAHMUT YILBAŞ (Van) - Sevgili Bakanim, aslinda sizin kadar açik olamadim. 

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Estagfurullah. Yani "hayir öyle demedim" diyor da, onun için söylüyorum; biz 9 kisi dinliyoruz burada.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Öyle demedim demiyorum ki, 1973'te teskilattan ayrildim, Turan Çaglar'i ben yakalamadim diyorum. Bunu anlatamiyorum. Turan Çaglar'i ben yakalamadim ki efendim! Bakiniz, Sayin Valim, 1973'te teskilattan ayriliyorum, 1978'de bu adanlar beni nesrediyorlar. Ben, 1973 senesine kadarki operasyonlarda veya 1971- 1972'de CIA tarafindan desteklendigini, sonradan ögrendigim bir örgütü desifre ettigim için benden intikam aliyorlar. Ben onu diyorum.

MAHMUT YILBAŞ (Van) - Çok iyi anliyorum.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER -Benden sonra, 1973'ten sonra operasyonlar devam ediyor, Turan Çaglar yakalaniyor. Bunlari ben bilemem ki, bunlari ben duyuyorum, duyumlarimi söylüyorum. Su söyle olmustur, böyle olmustur demem için, benim MIT'in içinde olmam lazim o tarihte, nereden bileyim ki.

MAHMUT YILBAŞ (Van) - O olaylarla ilgili degildi sorum. Orada bireysel boyutundan alip toplumsal boyutuna getirdiginizde, bakin çok önemli seyler var. Sadece, bireylerle, kurumlarla, kuruluslarla is çerçevelenmedi, is baska yere çikti; dogrudan dogruya, Türkiye Cumhuriyeti Devletinin geçmisi ve gelecegi batida yargilanmak... Dedimki, acaba, yabanci entelajans servislerinin, olayin bu boyuta gelmesinde bir katkisi var mi, böyle geçmisteki bilgilerinizle bunu degerlendirebiliyor musunuz, bilgi, bulgu degil. Bugün, Türk Bayragini koyuyor, üzerine enjeksiyonu koyuyor yani. Bugün Türkiye Cumhuriyeti Devleti terörist devlet olma noktasina dogru götürülüyor. Bunu ne yapiyoruz; Türkiye'de her yerde bunlar konusuluyor. Benim sorum oydu. Yani bireysel bir olay böyle ciddi bir boyuta gelirse, bugünkü meselede bu katki olabilir mi, tereddüdüm oldu, onun için...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Siz, benim bu konudaki tahminimi soruyorsunuz. 

MAHMUT YILBA.S {Van) - Degerlendirmenizi soruyorum.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yorum olarak, ben, Tabii ki, istihbaratta çalismis eski bir kisi ve bazi olaylari bizzat yasamis kisi olarak, tahminlere dayanan bir degerlendirme yapabilirim.

MAHMUT YILBAŞ (Van) - Bakiniz, kayitlara geçiyor, sizin bu yorumunuzu ben bir yerde bir vesileyle televizyonda dinledim; yani, size bir firsat, buyurun o yorumunuzu burada da yapin demeye getiriyorum.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Benim tahminim ve yorumum sudur: Her istihbarat teskilati digerinin içine sizmaya çalisir ve istihbarat teskilatlari digerinin içine sizdigi zaman, bazen provokasyonlar da yaparlar ve Millî Istihbarat Teskilati içerisine benim o tarihlerde bulundugum, çalisma yaptigim tarihlerden çok sonraki tarihlerde sizmalar olmustur. Bu sizmalar Turan Çaglar operasyonuyla ortaya çikmistir. Dolayisiyla, bu sizmalar o tarihlerde olmussa, bu tarihlerde de olabilir, bundan 15 sene sonra yine olabilir diyorum. Yani, çok net bir sekilde... Onun için, biz, mademki, sizler Meclisin degerli üyelerisiniz, sizlere -benim özür dileyerek- hoca gibi bu konuda bilgi vermem çok tuhaf olur; ama, ben, basimdan geçmis canli bir olayi size burada arz ediyorum ve diyorum ki, ben bu olaylari yasadim, benden sonra arkadaslarim yasadilar, Mehmet Eymür filan gelip burada bilgi vermediler mi, bu konulari anlatmalari lazim, Turan Çaglar olayi çok önemli bir olaydir. Bu olayi da herkesin bilmesi gerekir. Zira, bu bir misaldir. Bugün, MIT'in içinde bir oyun oynanirsa yabanci servisler tarafindan, zavalli MIT bunun günahini çekiyor, faturasini MIT ödemek zorunda kaliyor. Bunu net bir biçimde arz ediyorum. Demin bunlari söyledim ben. 

MAHMUT YILBAŞ (Van) - Ben, sahsen mesajimi aldim.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - MIT provoke edildi. MIT bundan sonra da provoke edilir, Emniyette provoke edilir, Millî Savunma da, her yer edilir.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Sizin, Istanbul Hukuk Fakültesindeki olaylarla ilginiz var mi, onu da söylüyorlar.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Hangi olaylar?..

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bu bomba, 16 Marttaki... 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yok, onu hiç kimse söylemedi. 

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Yaniliyor muyum?!.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yaniliyorsunuz. Benim hakkimda itham 1 Mayis olaylari, ondan sonra Baybaşin olayidir.

BAŞKAN - Necdet Bey, siz, bu 1 Mayisla ilgili epeyce bir açiklamada bulundunuz, dosya da var, dosyayi bize vereceksiniz, Tabii degerlendirecegiz. Bizim sizden ricamiz, su Baybaşin ile ilgili?..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bunlari da, ben, Cumhuriyet Gazetesiyle ilgili sikâyetlerimi de arz edeyim. BAŞKAN - Onlari...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Çok özet olarak Baybaşin olayini... Affedersiniz Sayin Valim, son olay net olarak anlasildi mi acaba?

MAHMUT YILBAŞ (Van) - Ben sahsen mesajimi aldim.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben diyorum ki, benim tahminim budur; eskiden olmustur, bugün de olabilir.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Bütün istihbarat teskilatlarinda birbirlerine sizma olabilir. Her sey birbiriyle baglantili; ama, ben, sahsen, sizin söylediginizden o gün basinizdan geçenlerle bugün olanlar arasinda böyle bir ihtimalin dikkate alinmasi tamam da, daha müsahhas bir sey bekliyordum.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yasar Bey, 1973'te ayrildim diyorum.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - O degil kardesim... Lafa böyle basladiginiza göre daha müsahhas bir sey söylemeniz lazim.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Neyi söyleyeyim ben. Turan Çaglar operasyonunu ben yürütmedim ki, ben yürütsem...

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Yani, sizin dediginiz suna benziyor; ben çocukken dut agacindan düsmüstüm, bütün çocuklar da dut agacindan düsebilir. Düsebilir Tabii!..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Yok o kadar degil, olay öyle degil.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Bakin, Necdet Bey, ben yargiç degilim; ama, objektif olarak, söylediklerinizden, sizin, kendinizi savunma dogrultusunda beni ikna edecek bilgiler vermediginiz düsüncesindeyim. Siz, MIT'te olan bir hadiseyi anlattiniz Aydınlık filan diyerek, evet geldiler bastilar dediniz, ben onlari desifre ettim dediniz, buraya kadar kabul ediyorum. Sizin yapmis oldugunuz...

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - "1 Mayisi Maocular yapti" dediniz.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Ama, ben bunlardan dolayi sizin -ben hukukçu degilim ama, sade bir vatandas olarak- kendinizi aklama dogrultusunda, yani, suçlama dogrultusunda da, suçladiklarina da inanmiyorum... Ama, bir olay bana anlattiniz, ne kadar seydir, ne suçlayanlarin hakli oldugunu söyleyebilirim ne de sizin kendi savunmanizi...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Peki, 1 Mayis... Burada belgelerimi görmediniz ki, affedersiniz 1 Mayisi benim yaptigimi mi düsünüyorsunuz?

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Hayir öyle bir sey düsünmüyorum.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben diyorum ki, 8 milyon lira para ödendi de ben bu isi yaptim ithami altindayim. Ben, 1617 lira aldim diyorum. Yani, bu savunmam siz hiç muteber kabul etmiyor musunuz?

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Ediyorum... Muteber kabul ediyorum.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Adam bana 8 milyon aldi diyor, ben de 1617 lira aldim diyorum. Ne diyeyim ki ben?!. Yani, ben damlarda dolasmadim...

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Necdet Bey, 8 milyon lira, 8 bin lira, 1600 liga almadan da, Taksim'de, MIT elemani -MIT elemani demeyelim de bir istihbarat örgütü- eylem yapacaksa yapar, 100 milyon alarak da yapar.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ama, öyle demiyorlar ki!

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Anladim ben sizin dediginizi. Yani, bu Komisyon sunu anladi: Siz diyorsunuz ki "ben 1 Mayis olaylariyla ilgili bir sahis degilim" zaten, Komisyonda size öyle bir iddiada bulunmuyorum.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Biz, sizi onun için de çagirmadik.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Öyle bir iddiada bulunan yok burada. 

BAŞKAN - O konu bitti artik. Baybaşin olayindan çagirdik zatinizi. 

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Baybaşin'e gelelim. O da var miydi 1 Mayista!..

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Baybaşin ile nasil tanistiniz mesela.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Metin Göktepe olayindaki polislerin avukati misiniz siz?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Evet. Avukatiyim.

SEMA PİŞKİNSÜT (Aydin) - Halen avukati misiniz?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Halen yapiyorum. Zaten yayinlarin yogunlasmasinin ikinci sebebi de o yani... Biz, Metin Göktepe davasina girdik, ondan sonra azdi.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Polisler size mi müracaat ettiler, yoksa Emniyet mi söyledi size alin diye?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Hayir, bana müracaat ettiler. Emniyet, bana, hiçbir zaman, ne talimat verebilir ne baska bir sey; ben serbest avukatim, Emniyetin sözlesmeli avukati degilim.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Yani, iyi avukattir diye referans olarak 

Emniyet size mi?..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Kesinlikle degil, onu ben açikça söyleyebilirim. 

BAŞKAN - Oralara girmeyelim. Necdet Bey, siz Baybaşin'in avukati misiniz, Baybaşin ile ilgili ne biliyorsunuz, onu anlatin.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Baybaşin ile ilgili olaylar söyle baslamistir: 1983 senesinde, Baybaşin -o zaman Baybaşin oldugunu bilmiyoruz- Emniyet 2 nci Subeye gasp suçundan düsmüs.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Hangisinin 2 nci subesine?..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Istanbul Emniyet Müdürlügü 2 nci Subeye. Daha dogrusu, gasptan düstügünü de bilmiyoruz, Feridun" Kocamaz var Istanbul'da, bizi taniyor. Feridun Kocamaz diyor ki, benim bir dostum 2 nci Subeye nezarete alinmis, sunu bir arastirir misiniz?

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Size?..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bana diyor.

DURMUS FİKRİ SAĞLAR (Içel) - Feridun Kocamaz kimdir?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Bir adam, iki tarafi da taniyan, hem Baybaşin'i hem beni.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Ne isle istigal ediyor gözüküyor?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Emlakçilik yapiyormus o tarihte. Adam ölmüs. Bu yayin üzerine gittim, arastirdim, maalesef, ölmüs; ölmese getirecektim buraya. Ben 2 nci Subeye gidiyorum.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Gittim, gidiyorum degil. Baskasindan naklen gibi degil. 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Gittim, o zaman. Gidiyorum, Tabii ki gittim demek. 

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Baskasindan naklen anlatiyormus gibi anlatiyorsun. 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 2 nci Subeye gittim, oldu mu?..

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Oldu.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Hukukçusunuz yani, dogru diyorsunuz haklisiniz. Gittim. Burada kolay bir olay degil yani, Komisyon karsisinda. Ben davalarda böyle heyecanlanmam.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Rahat ol, biz sorgulamiyoruz seni burada.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Ben, iki gün uyku uyumadim, açik söyleyeyim; insan heyecan duyuyor. Sorgulamiyorsunuz, ama, Meclisten çikan bir Komisyon karsisina gelip, burada ifade veriyorsunuz; bu basit bir olay degil yani.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Bak, burada birçok meslektasin var.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Olsun Yasar Bey. Meslektasken, siz burada Komisyondasiniz.

BAŞKAN - Bak gayet iyi davraniyoruz, evinde gibi, yazihanende gibi davran.

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Sag olun. Ben bu derece yakinlik görecegimi hiçbir sekilde tahmin etmiyordum. Yalniz, yarin gazeteciler, Komisyonla beraber yemek yedi diye yazarsa ona da sasmayin. O da sizin sorununuz

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Aldirma, devam et, bos ver...

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 2 nci Subeye gittim. Mehmet Agar Bey 2.nci Subeye bakan Emniyet Müdür Muaviniydi o tarihlerde.

HAYRETTIN DILEKCAN (Karabük) - Tarih?..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - 1983... Tam günü gününe söyleyemem.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Müdür muaviniydi, öyle mi?

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Evet... 2 nci Subeye bakan Istanbul Emniyet Müdür Muavini. Kendisine dedim ki, Hüseyin Baybaşin diye bir adami almissiniz, bu adamin durumu nedir?

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Daha önce tanir misin? 

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Hayir.

YAŞAR TOPÇU (Sinop) - Kimi; Agar'i?..

NECDET KÜÇÜKTAŞKINER - Agar'i mi; ondan önce tanirim. Tahmin ederim ki, 1981 senesinde ilk defa tanistik. Mete Bozbora tanistirdi, avukat arkadasim. O, o zaman, Istanbul 1 inci Sube Müdür Muaviniydi, Mete Bozbora. 1 inci Sube Müdür Muaviniyken Mehmet Agar Bey ile tanistirdi. Ara sira ziyaretine filan giderdik yani. O çok gençti, bizden gençti, ben 56 yasindayim. Mehmet Bey dedim bu neyin nesidir, bu adami almissiniz, hangi suçtan aldiniz. Mehmet Bey dedi ki "bunu gasptan aldik." Bir marangozu bunlar almislar Belgrad Ormanina mi götürmüsler, bir yerlere götürmüsler, kafasina silah dayamislar ve senet imzalatmislar ve böylelikle senet yagmasi diye bir suç var Ceza Kanununda, bunu ika etmisler ve bu burada sorgulaniyor. Adam bayilmis, mayilmis... Dedim ki, görüsebilir iyim Baybaşin ile?... "Görüsebilirsin" dedi. "Yalniz bu adam her türlü ahlaksizligi yapabilecek kapasitede bir adamdir, davasini alirsan benim bu söylediklerimi de unutma" dedi; aynen söz bu. Ben, üst kata çiktim, Sirkecideki Sansardan Handa, bu yerde yatiyor, millette bir sogan almis koklatiyorlar.Bu nedir dedim. “Bu adamin sarasi var” dediler. Dogru dürüst konusmam mümkün olmadi; çünkü, böyle yere yatmis agzi köpürmüs vaziyetteydi, ben, zaten adami yeni taniyorum, sarali oldugunu ilk defa orada gördüm. Bu adamin davasini, Mehmet Beyin de bu ikazini nazara alarak, aslinda bu ikazlar bizi etkilemez, malum hepimiz hukukçuyuz, Mehmet Bey bana su davayi al, bu davayi alma diyemez, ama, ben hosuma gitmedi almadim. Bu, Bakirköy Ceza Mahkemesine sevk edildi, orada tutuklandi Gasp suçu dolayisiyla tutuklandi. Ondan sonra davasi devam etti, kimler girdi, hangi avukatlar davaya bakti bilemiyorum, ben vekâletini almadim. 1985 senesinde, avukat Mete Bozbora, Emniyet Istihbarat Müdürüyken istifa etti, avukatliga basladi.

6 CI BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR,


***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder