24 Şubat 2016 Çarşamba

4. ANNAN PLANI’NDAN NOTLAR



4. ANNAN PLANI’NDAN NOTLAR


Nisan 2004  Sayı: 68
NECATİ ÖZGEN (E) Orgeneral ,

 1. HARİTADA DEĞİŞİKLİK YOKTUR

• Sınırlar Düzeltilmemiştir.

• Batıda Beşparmak eteklerine kadar toprak verilmesi askeri açıdan son derece tehlikelidir.    

• % 28,5 toprak kaybı doğru değildir. (kilise ve efkaf arazilerine bitişik olan, 2 dönüme kadar araziler verilecektir.)

• 1 Mayıs 2004’te AB’ne girişten itibaren vereceğimiz topraklar, Rum oluşturucu devletin mülkiyeti altına girmektedir. Şayet, Türkiye Cumhuriyeti AB’den müzakere tarihi alamazsa durum ne olacaktır?

• Son derece dikkat edilmesi gereken bir konu      olduğu değerlendirilmektedir.

 2. İKİ BÖLGELİLİK GÜÇLENDİRİLMEMİŞTİR.

• KKTC nüfusunun 14 üncü yılda aşamalı olarak % 18’i kadar Rum (36.000 Rum) kuzeye yerleşecektir.

• 65 yaşını dolduran Rumlar en az iki kişi daha ilave ile (tahmini 24.000 Rum) kuzeye geçecektir.

• Karpaz bölgesinde bulunan 4 köye, daha önce burada yaşayan Rumlar (tahmini 25.000 Rum) sınırsız geçecekler.

 AYRICA;

 Gurpınar                 Makonitler yerleşecek,

 Özhan                    yaşama organlarında

 Karpaşa                  temsil edilecekler.

 Koruçam

 AYRICA;

 Günebakan 

 Yeşilırmak 

 Süleymaniye            Türklerle birlikte

 Kurutepe                yaşayacaklar.

 Gemi konağı 

Madenli köy 

 Erenköy 

 Yılmazköy Türkleri

 KKTC’DE YAŞAYACAK TOPLAM RUM  MİKTARI  

    36.000

    24.000 (+-) 

    25.000 (+-) 

 + 25.000 (ASGARİ)

    110.000

 Rum tarafının BMGS’ne verdiği rakam 100.000’dir. De Sotopnun beyanı da aynıdır.

 EN ÖNEMLİSİ:

• TC’nin AB’ye girmesi ile veya 19 uncu yıldan itibaren sınırlama ortadan kaldırılmaktadır. Bu duruma kaleyi içten fethetmek denir.

 EGEMENLİK

“Kıbrıs’ın tek bir ulusal kimliği ve egemenliği vardır.” denmekte, “parça devletler için yetkilerini egemence kullanır” ifadesi vardır. Neredeyse yetkisi olmayan devletin, egemenliği ne derece olur?

 KUZEY KIBRIS’IN;

• Hava sahası, kara suları, kıt’a sahanlığı üzerinde yetkisi yok, ortak devlete ait.

• KKTC bölgesindeki su kaynakları üzerinde etkisi yok, ortak devlete ait.

• Tarihi eserler üzerinde yetkisi yok, ortak devlete ait

• Bütün bunlara bakıldığında, “kurucu devletin egemenliği vardır” denebilir mi?

 1960 GARANTİ ANTLAŞMASI

• Yürürlüktedir. “Ancak kurucu antlaşma imzalandıktan sonra yeniden düzenlenecektir.” ifadesi var.

• Bu antlaşma; Türkiye AB’ne girmeden, Kıbrıs AB’ne giremez ve garantör ülkelerin müdahale hakkı ile ilgilidir.

• Türkiye AB’ne üye değil, nasıl revize edilecektir?

• Maksat Türkiye’yi Kıbrıs’tan uzaklaştırmaktır. Kamuoyuna açıklanan garanti sisteminde iyileştirme yapıldığı, gerçeği yansıtmamaktadır.

• Bu antlaşmanın temelinde Türk-Yunan dengesinin muhafazası vardır.

 1960 İTTİFA ANTLAŞMASI

• Bu antlaşma Kıbrıs’ta asker bulundurma ile ilgilidir. Bu konuda bir iyileştirme getirilmiştir.

• 2011 yılına kadar 6.000 asker, 

• 2018 yılına kadar 3.000 asker, 

• Türkiye AB’ne girdiğinde, adada, 650 Türk 950 Yunan askeri bulundurulacak olup, daha sonra 3 yılda bir gözden geçirilecektir. Garantisi yoktur ve bu durumda pamuk ipliğine bağlıdır.

 ANAYASAL DÜZENLEME

• Başkanlık Konseyi:

 9 kişilik konsey

 3 Türk - 6 Rum

• Senato

 24 Türk - 24 Rum (yeni şekli)

• Temsilciler Meclisi

 12 Türk - 36 Rum olacak.

• 2/5 çoğunluk aranacak.

• Rumlar ve Makonitler yerel yönetimde görev alabilecekler.

• Kuzeye gelecek Rumlar belediye başkanı veya muhtar olabilecekler, meclislerinde görev alabilecekler.




• Böylece seçim yolu ile kaleyi içten fethedecekler.

 MAL - MÜLK KONUSU

• Evlerin ve arazinin 1/3’ünü alacaklar. 2/3’ünü tazmin edecekler. 

• 3 üncü yıldan itibaren tazminat talebi başlayacak. Yapılan kaba bir hesapla 10 milyar dolar tahmin edilmektedir.

• Mülk iadesi için 3 alternatif;

 Satabilir.

 Takas edebilir.

 Tazminat alabilir

• Geri dönmeyecek Rumların oluşturucu Türk Devletinde, ikinci konut hakkı olacak. Ancak siyasi hakları olmayacaktır. Daha önce de yoktu.)

• Oluşturucu Rum Devletinde ikamet eden Rumların, Türk Devletinde haftada üç gün olan konaklama hakkı, yılda 150 gün olarak değiştirilmiştir.

 VATANDAŞLIK

• Tek bir Kıbrıs vatandaşlığı var. Kıbrıs vatandaşı olanlar, oluşturucu devlet vatandaşı olabilecekler.

• Ayrıca; Kuzey Kıbrıs’ta yedi yıl ikamet eden her Rum Türk vatandaşı olabilecektir.

 TÜRKİYE CUMHURİYETİ KÖKENLİ VATANDAŞLAR

• Türkiye Cumhuriyeti kökenli KKTC vatandaşlarının, federal devletin vatandaşı olması yönündeki arzumuz kabul görmemiştir. 45.000 kişi kalacak, gerisi Türkiye’ye dönecektir.

• 200 000-35 000= 165 000 Türk nüfusu kalacaktır.

• Türkiye’ye dönecekler için dört kişilik bir aileye, 10 000 Euro verilebilir denmekte olup, ancak kimin vereceği ve kaynağın nereden sağlanacağı belli değildir.

 BOŞALTILACAK KÖYLER

• 2002 yılı nüfus sayımına göre boşaltılacak 58 köyün nüfusu 59 227’dir. Sınırlamalar kalkınca bu durum çok daha yukarılarda olacaktır.

 FEDERAL DEVLETİN KURULMASI

• 13 Haziran’da Avrupa Parlamentosu seçimleri ile birlikte, Kıbrıs’ta bütün seçimler de yapılıyor.

• Bu durumda geçiş dönemi ortadan kalkıyor.

• Bir çok yasanın herhangi bir incelemeye tabi tutulmadan referanduma sunulmak suretiyle kabulü sağlanmış oluyor.

• Bahse konu yasalar gerçekte GKRY’nın AB ile sürdürdüğü müzakereler sonucunda hazırlamış olduğu yasalardır.(Uyum yasaları)

• Bu yasalarla Türklerin Rum yönetimine yama edilerek AB’ne girmesidir.

• KKTC’nin anayasasının dahi, Kofi Annan tarafından hazırlandığını Sayın Denktaş beyan etmiştir.

• Federal Devlet 50 gün içinde kurulmaktadır. Dolayısıyla geçiş dönemi 50 güne düşmektedir.

• Birleşik Kıbrıs Cumhuriyeti’nin içinde Kuzey Türk Devleti’nin yeni koşullara uyumunu sağlayacak yasalar yapılmadan devlet yapısı nasıl değişecektir.

• İdari mekanizma, ekonomik, sosyal ve siyasal açılardan kaosa sürüklenebilir.

 DEREGASYONLAR (AYRICALIKLAR SINIRLAMALAR)

• Deregasyonlar AB’nin birincil hukuk kapsamına alınmaması, buna karşılık “Uyum Senedi” adı altında bir düzenlemeye tabi tutulması.

• Planda yer alan deregasyonların AB normlarına aykırılık iddiası ile zamanla ortadan kaldırılabilecek bir durum yaratmaktadır.

• Uyum Senedi düzenlemesinin hiçbir hukuksal güvencesi yoktur. Geçici deregasyonlar ortadan kalktıktan sonra, Kıbrıs’ta eski duruma dönülecektir.

• Rumlar gelecekte adanın tamamına hakim olup, kontrolü ele geçirebileceklerdir.

• Annan Planının Türkler için en tehlikeli ve olumsuz unsurlarından biridir.

• Uyum Senedi Kıbrıs Türk Halkı için iptal davalarına konu olabilecektir.

 TOPRAK DÜZENLEMELERİ

 • Toprak düzenlemeleri 36 aylık bir aşamada, 42 aylık bir sürede tamamlanacaktır.

 1. AŞAMA      : 104 gün sonra kapalı Maraş devredilecektir.

 2. AŞAMA      : 6 ay sonunda Düzce ve Taşköy devredilecektir.

 3. AŞAMA      : 15 ay sonra Bademliköy, Ömerli, Kışlılar devredilecektir.Bu aşamanın son üç   ayında BM gözlem görevi arttırılacaktır.

 4. AŞAMA      : 30 ay sonunda Güney Magosa, Çayönü, Güvercinlik, Akdoğan, Türkmenköy, Gayreköy ve Yeşilırmak devredilecektir. Bu aşamanın son altı ayında BM’in gözlem görevi artacaktır.

 5. AŞAMA      : 36 ay sonra Gazimağusa, Haspolat, Alayköy, Bostancı devredilecektir. Bu aşamanın son altı ayında BM’in gözlem görevi artacaktır.

 6. AŞAMA      : 42 ay sonunda geri kalan bölgeler devredilecektir. Bu aşamanın son on ayında BM’in gözlem görevi artacaktır.

 SONUÇ

• Annan Planının felsefesi, dayandırdığı temel ilkeler, terk edilecek topraklar, iç içe yaşama, mülkiyet, göç sorunları, Türk-Yunan dengesini Yunan lehine bozması, deregasyonların birincil hukuk haline gelmemesinin yaratacağı olumsuzluklar dikkate alındığında, Kıbrıs Türk Halkında harabiyet, çöküntü yaratacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder