28 Haziran 2019 Cuma

17 ARALIK OPERASYONU BAKANLAR FEZLEKESİ - BÖLÜM 50

17 ARALIK OPERASYONU BAKANLAR FEZLEKESİ - BÖLÜM 50


PARA TESLİMİ – 15

06.05.2013 Tarihinde Verilen Para

Yapılan teknik takip çalışmalarında; Rıza Sarraf’ın Barış Güler ile “danışmanlık” kontratının yaptığı, bu kapsamda rüşvete konu para haricinde aylık 30/35 Bin Dolar ödeme yaptığı, bu ödemelerin genellikle her ayın ilk haftasına tekabül ettiği ve parayı Özgür Özdemir’in Nuruosmaniye’deki ofise gelerek Abdullah Happani’den aldığı anlaşılmıştır.

5. aynı ödemesi olarak;

TK:2080024131 - 06.05.2013 10:42 Barış Güler’in Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

“Reza bey günaydın hayırlı haftalar,o gün konuşamadık.Ay başınsa Abdullah beyle görüşecektik aylık konuyu.Hikmet beyi göndereyim mi kendisine?” 

TK:2080253139 - 06.05.2013 12:36 Rıza Sarraf’ın Barış Güler’e gönderdiği mesajda;

“Nasilsiniz iyimisiniz yarin musait oldugunuzda görüşelim” 

TK:2080255319 - 06.05.2013 12:37 Barış Güler’in Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

“Tamam fakat ben ufak bir kaza geçirdim zor yürüyorum,sizin ofis degil de daha merkezi biryer olursa iyi olur” şeklinde yazdığı,

TK:2080256377 - 06.05.2013 12:37 Rıza Sarraf’ın Barış Güler’e gönderdiği mesajda;

“Cok gecmis olsun tabiki ben ziyaret ederim makaminizi” 

(Para Teslimi-5)’de anlatıldığı üzere Bu buluşmada, Özgür Özdemir’in 30.000,00 Dolar ödemeyi aldığı anlaşılmıştır. Zira daha sonra 6. para teslimiyle (iki ay sonraki ödemeyle) ilgili yapılan bir telefon görüşmesinde;

TK:2187273268 - 02.07.2013 11:54 Abdullah Happani’nin Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

“Barış bey ozgur beyı gondermıs 35 000 USD ıster (once kı aylarda 30. Oduyorduk)” 

Mesajdan; 06.05.2013ve 05.06.2013 tarihli ödemelerde 30.000,00 Dolar paranın ödendiği anlaşılmıştır.


(F-2-c) RIZA SARRAF’IN EGEMEN BAĞIŞ İLEOLAN EYLEMLERİ ve RÜŞVET OLAYI OTEL-BANKA KURMA KONULARINDA EGEMEN BAĞIŞ’TAN YARDIM ALMA.,

Rıza Sarraf’ ın bir otel kiralama girişimi içerisinde olduğu, bu kapsamda çeşitli irtibat ve temaslarda bulunduğu, kendisinin otel kurma konusunda geri planda olacağı, başkasının adına bu faaliyet gerçekleştireceği yönünde bilgiler elde edilmiştir. Ayrıca “İran işlerinin” takip edilmesi amaçlı bir banka kurulması çalışmaları içerisinde yer aldığı, bu banka kurma faaliyetinin gizli yürütüldüğü yönünde bilgilere ulaşılmıştır.

TK:1953040612 - 28.02.2013 14:19 Abdurrahman Nenem – Rıza Sarraf görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “sizin turizim belgeniz var mı turizim işletme belgeniz”, Abdurrahman Nenem: “var”, Rıza Sarraf: “şirket adına mı şahıs adına mı”, Abdurrahman Nenem: “şahıs adına”, Rıza Sarraf: “peki otel şirket adına mı şahıs adına mı”, Abdurrahman Nenem: “otel de benim adıma … yani şimdi diyelim senin adına senin şirketinin adına bir otel var ben geldim onu senden kiralasam benim kendi adıma çıkartabilirim gene”, Rıza Sarraf: “peki şirkete turizm işletme belgesi alınabiliyor mu”, Abdurrahman Nenem: “tabi ki şirkete alınabiliyor şirkete alınsa devir edince daha rahat oluyor mesala şimdi ben diyelim otelle birini devretsem yeniden çıkartacam turizim belgesini ama şahıs olursa şirketi devredersen o şirketten devam ediyor”, Rıza Sarraf: “bi otelinin olmasımı lazım onu almak için”, Abdurrahman Nenem: “turizim belgesini almak için mi … tabiki ya otelin olacak ya restorantın olacak turizime ait”, Rıza Sarraf: “yoksa … 49 yıllık devletin bi yeri var kiralamak istiyorum ama diyorki Turizm İşletme Belgesi olması lazım başvuranın”, Abdurrahman Nenem: “başvuran yani bu işi yapıyor olması lazım diyor anladım hım onun için istiyor senden şimdi yoksa ilk etapta istemez mesala onu kiralayana şart koymuş demek ki turizim işini yapan biri kiralasın istiyor onun için öyle yapıyorlar”, Rıza Sarraf: “belki de şahsı kabul ederler ... olmadı sizin isminizle yürürüz”, Abdurrahman Nenem: “olur benim 10 12 senelik turizm belgem var turizim yaptığım ispatlı delilli onların şeyinde”

TK:1960797198 - 04.03.2013 14:55 Rıza Sarraf – Abdurrahman Nenem görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “Abdurrahman amca ben Dubai’deyim de yurtdışındayım …hatırlıyor musunuz sizinle tabu kadastrosunu bi konuşmuşduk gidip bakmıştınız …bi ara ben oraya bi şey yapmak istiyorum da yani bi taş atıp bir şansımı denemek istiyorum da…ama diyorum ki benim ki olursa göze batar sizin de Turizm Belgeniz var ya sizden başvursak olur mu”, Abdurrahman Nenem: “olur olur”, Rıza Sarraf: “bu 3-4-5 tane evrak lazım onları yollasa otele …siz onları hazırlasanız hazır olduğun da verseniz”, Abdurrahman Nenem: “tamam olur”

TK.2031053562 - 10.04.2013 11:56 Nesteren Zareı Deniz – Rıza Sarraf görüşmesinde;

Nesteren Zareı Deniz: “bide babam diyor ki burda bi orda bi dedikodu duymuş güya reisin karısının adına bir banka kurulmuş bizim burda o bütün İran işlerini yapacakmışböyle bişey doğru mu”, Rıza Sarraf: “yok asparagas … o bir tane banka kuruluyor iran işlerini o yapacak ama onu kuran benim şuanda”, Nesteren Zareı Deniz: “işte bende onu diyorum o muhtemelen onu diyorlardır … dedim ki belki karşısındaki ortağı şeydir dedim”, Rıza Sarraf: “ya oraları ince mevzu tabi”, Nesteren Zareı Deniz: “ha işte demek ki duyuluyor bir şekilde”, Rıza Sarraf: “ama çok erken ya daha nasıl cabuk duyuldu”, Nesteren Zareı Deniz: “yok yüksekten duymuş yani üst düzey bişeyden duymuş”, Rıza Sarraf: “çünkü bugün şeyini alıyorlardı iznini ithalat bakanlığından … seni de ortak edecem rahat ol … valla orası iranlıları ...eder”, Nesteren Zareı Deniz: “oteli ne yaptın… o yere baktın mı …Beşiktaş’ta bir yer”, Rıza Sarraf: “baktım baktım  baktım daha onlardan haber bekliyorum … fiyatına 25 Milyon Dolara verirlerse yarar … tabiki bitmiş değil”, Nesteren Zareı Deniz: “ondan sonra verirler ama işte sen senin olduğunu bildikleri için şey yapabilirler”, Rıza Sarraf: “BAŞKALARINI KOYDUM ARAYA ŞUAN”, Nesteren Zareı Deniz: “ha başkalarını koydun en güzeli tamam oldu”

TK:2073401595 - 02.05.2013 18:34 Zafer Çağlayan – Rıza Sarraf görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “Aksigorta’nın bir binası vardı Fındıklı’da … orayı bugün gittim ben Bülent Bey eee Haluk DİNÇER Beyle hayırlaştım”, Zafer Çağlayan: “öyle mi ...hayırlı uğurlu olsun”, Rıza Sarraf: “Allah nasip ederse eee bir tane de Avrupa’da ve dünyada zenne diye bir alkolsüz otel zinciri var … Allah nasip ederse Türkiye’de yok oraya alkolsüz bir otel zinciri getirmek istiyoruz beş yıldızlı … sizlerden bu konuda destek rica edecem”, Zafer Çağlayan: “memnuniyetle memnuniyetle”, Rıza Sarraf: “bunun tamamen fonunu biz yurtdışından getiriyourz … Türkiye’deki kaynağımızdan kullanmıyoruz … resmi bir şekilde yurtdışındaki gelirlerimizden yurtdışındaki sanayi tesislerimizden resmi bir şekilde inşallah bunu getirecez Türkiye’ye”, Zafer Çağlayan: “sevindin sevindim hayırlı uğurlu olsun”

TK:2073451138 - 02.05.2013 18:57 Egemen Bağış – Rıza Sarraf görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “abi biraz da kendi cazibemi kattım zor bela aşağı ver aşağı ver yukarı bitirdik Allah nasip ederse”, Egemen Bağış: “kaça bitirdin”, Rıza Sarraf: “72’ye bitirdik … inmedi yani oralara dayandı 1 ee 1 Milyon kira düşecekler çünkü yılsonu boşaltacaklar 71’e bitti … abi yarın siz burdan 4’te uçacaksınız doğru mu … akşam Ankara’ya indiğiniz zaman siz 6’da ineceksiniz ya”, Egemen Bağış: “akşam Ankara’ya indiğim de rahatım”, Rıza Sarraf: “tamam indiğinizde makamınıza gelelim ziyarete”, Egemen Bağış: “havaalanında yapalım”, Rıza Sarraf: “tamam o zaman 6 havaalanı diyelim mi” Egemen Bağış: “şimdilik 6 havaalanı diyelim … şeyle ağanla ne zaman görüştürüyorsun”, Rıza Sarraf: “yarın inşallah … onla 1:30 da … makamında tabi”, Egemen Bağış: “olmazsa o havaalanına yakın başka bir yerde ayarlatırım ben şimdi … havaalanına gelen giden çok olur”, Rıza Sarraf: “olur sayın bakanım”

TK:2073509508 - 02.05.2013 19:26 İbrahim Bayram – Rıza Sarraf görüşmesinde;

İbrahim Bayram: “İbrahim Bayram ben Egemen Bağış’ın özel kalem müdürü … abi yarın bir misafirimiz varmış herhalde … ben VIP’nin içerisinde bir yer ayarlayacam”, Rıza Sarraf: “tamam biliyorum ben VIP’iye gelirim” 

TK:2075286467 - 03.05.2013 17:07 Rıza Sarraf – İbrahim Bayram görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “saat 6 programımız iyi mi”, İbrahim Bayram: “yarın 6 programımız da bir sorun yok … şimdi size ben bir cep telefonu numarası atacam Osman KÖROĞLU … havaalanı vıp deki koruma arkadaşım orda sizi misafir edeceğimiz o da hazır abi”, Rıza Sarraf: “tamam tamam sayın bakanımız ne zaman geliyorlar”, İbrahim Bayram: “kapı girişinde de vıp ye yakın 17 de uçağa bindi”

TK:2086605731 - 09.05.2013 15:33 Rıza Sarraf – X Bayan (AB Bakanlığı) görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “sayın bakanım makamında mı biliyorum Ankara’ya gidecek 5:30 ta ama”, X Bayan: “burdalar ofisteler”, Rıza Sarraf: “ben Ortaköy’deyim de bi 2 dakka bi uğramam gerekiyor müsait mi bir sorar mısınız”, X Bayan: “tamam hemen sorup sizi arıyorum ben”

TK:2086616312 - 09.05.2013 15:39 Rıza Sarraf – X Bayan (AB Bakanlığı) görüşmesinde;

X Bayan: “Rıza bey havaalanı pardon havaalanına gitmeden ofiste görüşelim derler”, Rıza Sarraf: “tamam ofise geliyorum bende zaten onu diyorum”, X Bayan: “tamam bekliyorum tamam”

Rıza Sarraf’ ın İstanbul Beyoğlu Fındıklı Semtinde bulunan Aksigorta binasında alkolsüz bir otel zinciri açmak istediğini, bu konuda Zafer Çağlayan’ a kendisinden destek istediğini belirttiği, Zafer Çağlayan’ ınbu desteği onayladığı, Rıza Sarraf’ ın otel işinin fonunun yurtdışından getirdiğini belirttiği, Rıza Sarraf’ ın otel konusuyla ilgili olarak Egemen Bağış’ a da bilgi verdiği, Egemen Bağış’ la Ankara Havalimanı’ nda görüşmek istediği, Egemen Bağış’ ın “ağanla” ne zaman görüştürüyorsun dediği, Rıza Sarraf’ ın da ertesi gün görüştüreceğini söylediği, Egemen Bağış’ ın Özel Kalemi aracılığıyla havaalanında VİP’ de Rıza Sarraf ile görüşme ayarladığı tespit edilmiştir.

Rıza Sarraf “İran işlerinin” takip edileceği bir banka kurma faaliyet içerisinde olduğu, bu bankanın ortaklarının gizli tutulmaya çalışıldığı, bu bankanın “reisin karısı” diye tabir edilen bir şahsın adına yapılacağına yönelik spekülasyonları olduğu, Nesteren Zareı Deniz’ in bu konuyu üst düzey bir yetkiliden öğrendiği, banka kurmayla ilgili olarak ithalat bakanlığından izin alınma aşamasına gelindiği, Rıza Sarraf’ ın ayrıca bir otel konusuyla ilgilendiği, bu otel kurma faaliyetinde kendi adına verilmeyeceğinden ötürü başkaları adına başvuru yapacağı değerlendirilmiştir.

Rıza Sarraf’ ın Egemen Bağış’ la görüşmek için randevu talep ettiği, Egemen Bağış’ ın da aynı günün akşamında havaalanı VİP’ de randevu verdiği, ertesi gün yine Ortaköy’ de bulunan Avrupa Birliği Bakanlığı İstanbul Ofisi’ nde randevu talep ettiği tespit edilmiş, bu konunun otel yatırımı konusuyla ilgili olabileceği değerlendirilmiştir.

ZAFER ÇAĞLAYAN İLE BİRLİKTE HAREKET ETTİKLERİNE DAİR.,

TK:2002579671 - 26.03.2013 13:50 Rıza Sarraf – Egemen Bağış görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “İstanbul'a ne zaman geleceksiniz”, Egemen Bağış: “yarın İstanbul'da olacağım inşallah bu gece geleceğim”, Rıza Sarraf: “yarın peki müsait olduğunuz bir zamanda ben bi ıı sizi ziyaret etmek isterim”, Egemen Bağış: “olur Zafer Abi’yle de kulağını çınlattık o da beraber olalım dedi”, Rıza Sarraf: “tabi tabi ben de konuştum zaten biz umreye gitmiştik döndük”, Egemen Bağış: “söyledi Allah kabul etsin”, Rıza Sarraf: “sağolun ne zaman müsait olursanız beraber bi yemek yiyelim”, Egemen Bağış: “tamam canım ben seni arayacağım inşallah tamam”

Bu görüşme göz önüne alındığında Rıza Sarraf’ ın Egemen Bağış ile görüşme talep ettiği, Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf hakkında Zafer Çağlayan ile görüştüğü, Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf ile olan faaliyetleri hakkında Zafer Çağlayan’ a bilgi verdiği, Zafer Çağlayan’ ın da bu faaliyetler hakkında bilgi sahibi olduğundan dolayı Egemen Bağış ile birlikte Rıza Sarraf ile görüşmek istediği değerlendirilmiştir.

AKTİV KONUSU ile EGEMEN BAĞIŞ’A PARA VERME OLAYI.,


TK:2047985322 - 19.04.2013 09:59 Rıza Sarraf – Egemen Bağış görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “Sayın Bakanım bugün müsait bir saatinizde bir uğrayıp bir çayınızı içmek isterim”, Egemen Bağış: “olur canım ZAFER ABİ DE SÖYLEDİ ben saat … 4’ten 6’ya kadar falan oralardayım … yani bir mesaj at geliyorum diye … 10 dakika olsa da bana yeter tamam”, Rıza Sarraf: “okey tamam tamam sayın bakanım”

TK:2048297143 - 19.04.2013 12:32 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “ABDULLAH 500 BİN DOLAR HAZIRLAT TAMAM MI … O AKTİV İLE ALAKALI VARDI YA … 4’TE GÖTÜRECEM TAMAM MI Bİ AYAKKABI AL KOY İÇİNE HEDİYE PAKETİ YAPTIR”, Abdullah Happani: “tamam abi”, Rıza Sarraf: “onu bir acil hazırlattır saat 3’te felan yollatırsan bana yani 4 gibi hatta Ortaköy sağlam kim var ORTAKÖY’E YOLLATSAN bize yeter”, Abdullah Happani: “e Halil getirir zaten kurye getirir yani”

TK:2048674635 - 19.04.2013 15:24 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “yolladın mı o şeyi motorcuyla”, Abdullah Happani: “yok motorcu gelmedi ebru hanımın oraya birşey götürmüş galiba onu bekliyorum”, Rıza Sarraf: “NE ZAMAN YOLLAYACAN 4’TE ADAMIN YANINA GİDECEM YA”, Abdullah Happani: “çantada felan olmasın de mi”, Rıza Sarraf: “hayır hayır DÜZGÜN BİR AYAKKABI KUTUSUNUN İÇİNDE VE PAKETTE OLSUN”

TK:2048779362 - 19.04.2013 16:10 Rıza Sarraf’ın Egemen Bağış’a gönderdiği mesajda;

“Sayın Bakanı. 15 dk Makamınızda olurum” şeklinde yazdığı, 

FİZİKİ TAKİP TARASSUT VE GÖRÜNTÜ ALMA TUTANAĞI.,

Yapılan teknik takip çalışmalarında; Rıza SARRAF’ın 19.04.2013 günü saat:1600 sıralarında isminin Halil olduğunu bildiğimiz bir kurye ile buluşarak paket teslim aldıktan sonra İlimiz Beşiktaş İlçesi Ortaköy Semti Muallim Naci Caddesi No:18 de bulunan Avrupa Birliği Bakanlığı İstanbul Ofisine gideceği bilgisi üzerine, aynı gün saat:15.00 sıralarında bilinen adrese gidilerek beklenmeye başlanılmış;

             Saat:16.15 sıralarında Rıza SARRAF isimli şahsın şoförü ve koruması ile birlikte tekne ile Ortaköy iskelesine geldiği görülmüştür. Daha sonra yapılan takip tarassut işleminde bilinen adresin bulunduğu Muallim Naci Caddesi üzerinde 34 AG 1053 plaka sayılı motosikletli kuryeden Rıza SARRAF’ın şoförü bir paket alarak Rıza SARRAF isimli şahısa verdiği görülmüş ve Rıza SARRAF isimli şahsın Avrupa Birliği Bakanlığı İstanbul Ofisine girdiği görülmüştür. (Görüntü 1,2) 

Saat:16.41 sıralarında Rıza SARRAF isimli şahsın Avrupa Birliği Bakanlığı İstanbul Ofisinden çıkarak Ortaköy İskele yönünde yürüdüğü görülmüştür. (Görüntü-3)

 RIZA SARAF AB OFİSİNDE 1




 RIZA SARAF AB OFİSİNDE 2



 RIZA SARAF AB OFİSİNDE 3

 (NOT: Kararda adı geçen şahısların görüntüsünün alınması için kullanılan cihazların güncelleme hatası nedeniyle cihaz saat ayarları yanlıştır, geçerli olan saat dilimi tutanakta belirtildiği gibidir.)

TK:2048869954 - 19.04.2013 16:44 Süleyman Aslan – Rıza Sarraf görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “biraz önce Sayın Bakanım Egemen BAĞIŞ’la beraberdim çay içtik… kulaklarınızı çınlattık çok selam söyledi … en kısa zamanda çay içmeye bekliyor ben gün tayin etmedim sizden gün bekliyorum sayın bakanımla organize edip bir makamına çay içmeye gidelim”, Süleyman Aslan: “inşallah inşallah önümüzdeki hafta pazartesi veya çarşamba ben istanbul da olacam …eğer uygun bir vakit olursa çarşamba günü”, Rıza Sarraf: “çarşamba günü yapalım o zaman … ben sayın bakanımla görüşecem şimdi”


51. Cİ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR.,

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder