6 Ekim 2014 Pazartesi

KULELİ ASKERİ LİSESİNİ RANTİYECİLERE ASLA TESLİM ETMEYECEĞİZ…



KULELİ ASKERİ LİSESİNİ RANTİYECİLERE ASLA TESLİM ETMEYECEĞİZ…




Silahlı Kuvvetlerimizin subay adaylarını yetiştiren Kuleli Askeri Lisesi, 21 Eylül 1845 tarihinde “Mekteb-i Fünun-u İdadi” ismi ile Dolmabahçe Çinili Köşk’te öğretime açılmıştır.
1846-1872 yılları arasında Maçka ve Harbiye kışlalarında eğitimine devam eden Mekteb-i Fünun-u İdadi, 1872 yılında şimdiki Kuleli kışlasına taşınmış ve Kuleli Askeri İdadisi adını almıştır.
1961-1964 yıllarında delikanlılığın en güzel günlerini bu irfan yuvasında dost ve kardeşlerimle birlikte geçirdim. Kuleli mezunu olmakla hep gurur duydum.
Bu tarihi ve muhteşem eserin şimdi rant uğruna birilerine peşkeş çekilmek üzere olduğuna dair söylentiler giderek artıyor. Kapalı kapılar ardında buranın TSK elinden alınarak otel yapılmasına ilişkin olarak bazı pazarlıkların yapıldığı anlaşılmaktadır..
1966 Harbokulu ve 1964 Kuleli Askeri Lisesi Mezunları olarak mezuniyetimizin ellinci yılını 15 Kasım 2014 Cumartesi günü Lise binasında kutlayacağız.
Ben diyorum ki; 169 yıldır Türk ordusuna subay yetiştiren bu mümtaz ocağın rantiyeciler elinde yok edilmesine evet demeyeceğiz. Bu konuda her türlü demokratik tepkimizi göstererek kaleyi teslim etmeyeceğiz.
Devre yönetimlerini bu konuda yapılacak faaliyetlerde birlikte ve koordineli olarak hareket etmeğe davet ediyorum.
Değerli Kulelili Kardeşlerim;
Üç-beş turist gelecek ve para kazanılacak gibi sebeplerle bu tarih yuvasının tarihi işlevini kaybetmesine asla müsaade etmeyelim.
Birleşerek güçlü sesimizi ilgililere duyuralım.
Özellikle TSK komuta kademesini bu konuda aktif olmaya davet edelim..
Konu ile ilgili fikir ve düşüncelerinizi bekliyorum..

Dr.Tahir Tamer Kumkale
http://www.kkk.tsk.tr/askeri_lise/kuleli/01AnaSayfa/01ana.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder