28 Haziran 2019 Cuma

17 ARALIK OPERASYONU BAKANLAR FEZLEKESİ - BÖLÜM 46

17 ARALIK OPERASYONU BAKANLAR FEZLEKESİ - BÖLÜM 46




TK.2394523444 - 22.10.2013 14:08 Rıza Sarraf – Rüçhan Bayar görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “O ŞEYE 100 VERDİN YA TAMAM MI BEN 100 ÜSTÜNE KOYDUM KENDİMDEN VERDİM 200, 200 OLARAK DÜŞÜRTTÜRDÜM SANA DA SORULURSA ÖYE LANS EDERSİN”, Rüçhan Bayar: “tamam tamam … ben onu Abdullah’a en yakın zamanda iletirim”, Rıza Sarraf: “tamam yani haberin olsun yani sen öyle bil öyle yani öyle bil derken öyle”, Rüçhan Bayar: “sıkınıt yapıyorlar mı”, Rıza Sarraf: “yok yok ne sıkıntı yapacaklar 4 gülün 4 yaprağı”

Görüşmeden, Rüçhan Bayar’ın borcu için 100.000,00 Dolar gönderdiği, Rıza Sarraf’ın da Rüçhan Bayar’ın gönderdiği paraya 100.000,00 Dolar ekleyerek 200.000,00 Dolar ödediği anlaşılmıştır.

Görüşmelerin tarihine ve muhteviyatına bakıldığında, Rüçhan BAYAR’ın Muammer GÜLER’e olan borcunu ödemesiyle ilgili ilk girişimin 09.10.2013 tarihinde olduğu anlaşılmıştır.

PARA TESLİMİ – 1

13.04.2013 Tarihinde Verilen 800.000,00 Dolar

Yukarıda, Rıza Sarraf ile Muammer Güler / Barış Güler arasındaki anlaşmaya binaen;

? İran uyruklu örgüt yöneticisi ve diğer şahıslara istisnai Türk Vatandaşlığı verilmesi,

? Koruma Polis Memuru görevlendirilmesi,

? Emniyet şeridini kullanma ve araçların durdurulmaması,

? Adem Gelgeç’in adının geçtiği firmalar ile ilgili vergi denetiminin takibi ve bu hususta önayak olan Emniyet Müdürü Orhan İnce’ye baskı uygulanması/sürülmesi,

? Örgütün Çin’deki paravan işlemleri ile ilgili bankalar nezdindeki sıkıntıların çözülmesi eylemleri ile ilgili olarak maddi menfaat karşılığında yardım edileceği/icra edileceği hususu bahsedilmişti.

07.04.2013 günü Rıza SARRAF’ın Muammer GÜLER’i makamında ziyaret ederek ilk defa yüz yüze görüştükleri anlaşılmıştır. Bu ilk buluşmanın hemen akabinde;

TK:2025584363 - 07.04.2013 14:26 Rıza Sarraf – Yaşar Aktürk görüşmesinde;

Yaşar Aktürk: “nasıl geçti iyi mi geçti”, Rıza Sarraf: “sağolun çok iyi geçti çok selamları var size”, Yaşar Aktürk: “aleykümselam”, Rıza Sarraf: “DEDİLER ONU 1 BUÇUK YAP… sıkıntım var onu senden rica ediyorum eğer mümkünse ben de dedim sizin ricanız emirdir bana”, Yaşar Aktürk: “iyi etmişsin şimdi nese geldiğinde özel konuşuruz”, Rıza Sarraf: “evet çok mutlu oldu yani söyleyim”, Yaşar Aktürk: “tabi tabi tabi …benim 30 senelik arkadaşım hiç anlatamam sana”

Görüşmeden, Rıza Sarraf’ın Muammer Güler ile yaptığı yüz yüze görüşme (ilk buluşma) için çok iyi geçtiğini, (taleplerle gideceği önceki görüşmelerden belli olmuştu), MUAMMER GÜLER’in İSE 1.500.000,00 (BİR BUÇUK MİLYON DOLAR) İSTEDİĞİ, -aşağıdaki görüşmelerle daha net anlaşılmıştır- bunun üzerine Yaşar Aktürk’ün de telefonda değil yüz yüze özel konuşmayı telkin ettiği anlaşılmıştır.

12.04.2013 tarihinde Rıza Sarraf ile Barış Güler’in Ankara’dan birlikte İstanbul’a geldikleri yapılan teknik ve fiziki takip çalışmaları ile tespit edilmiştir. Devam eden görüşmelerde;

TK:2036682555 - 13.04.2013 09:15 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “kasanda DOLARdurumun ne…yani en az bi 800 LAZIM… hazırla”, Abdullah Happani: tamam oldu … tamam ayarlarım ben”

TK:2036721133 - 13.04.2013 09:53 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “Zafer Bey Bakan Bey Sayın Başbakan’la tanıştırdı beni … şey talep ettim bir tane devlet koruma veriyor ya polis resmi … onu onayladılar hemen orda bakanlar ordayken kabine kopardım … 15 gün sonra başlaycak bu EMNİYET ŞERİDİne felan girip giriyoruz ya biz … durduruyorlar falan ya problem oluyor bezen … bir de İÇİŞLERİ BAKANI şey dedi dedi ben özel bir tane secer veririm dedim bütün birimlere şey yaparım dedi bildiririm bunun şey olduğunu daha şey olur daha yani güçlü bir eleman veririm sana”, Abdullah Happani: “tabi onun kontrolünde olursa daha iyi olur öyle sıradan birini vermeleri ... sıradan biri riskte olabilir yani”, Rıza Sarraf: “OĞLUYLA GELECEM HA BİRAZDAN”, Abdullah Happani: “TAMAM BEN HAZIRLIRM HEPSİNİ 800”, Rıza Sarraf: “güzelinden bir çanta al … tamam mı Abdullah onların danışmanlık şirketi var … tamam mı bir tane danışmanlık kontratı yapacaz şimdi aylık 30 Bin Dolar’a tamam mı ıı 2 seneliğine HER ŞEYİYLE ONLAR UĞRAŞIYOR NE SIKINTIN OLURSA”, Abdullah Happani: “nasıl yani”, Rıza Sarraf: “her yerde herşeyde”, Abdullah Happani: “tamam abi”, Rıza Sarraf: “2 yılda 660 Bin Dolar yapar … o mesala o şeyin kurumu felan var ya ADEM’İN FELAN … öyle şeyleri felan kendileri gidip hallediyorlar”, Abdullah Happani: “tamam abi onu şey yapalım konuşuruz ne yapabiliriz ne ... bakarız yani”, Rıza Sarraf: “SORDUM BEN YANİ NE YAPABİLECEKLERİNİ ONLARI KONUŞTUK ZATEN”

Görüşmeden, Rıza Sarraf’ın Muammer Güler ile emniyet şeridini kullanma ve Koruma Polis Memuru görevlendirilmesi işlemleri için sözleştiği, Barış Güler’in ofise geleceği ve çanta içerisinde 800.000,00 (Sekiz Yüz Bin) Dolar verileceği (söz verilen 1.500.000,00 Dolar’ın ilk partisi), ayrıca Barış Güler ile “danışmanlık” kontratının yapılacağı, bu kapsamda rüşvete konu para haricinde aylık 30.000,00 Dolar ödeme yapılacağı, Barış Güler’le neler yapabileceklerini konuştukları, bu kapsamda Adem Gelgeç adına paravan olarak kullanılan firmaların geçirdiği vergi denetimi ve bu konu ile ilgili sıkıntılarının aşılması için anlaşmaya vardıkları anlaşılmıştır.

Akabinde; TK:2036747122 - 13.04.2013 10:17 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “ben gecikecem biraz kapıya bildir aa BARIŞ BEY GELECEK BARIŞ GÜLER ORDA SEN İLGİLİLENİRSİN ADAMI ALIP”, Abdullah Happani: “tamam oldu” 

Görüşmeden Rıza Sarraf’ın ofise gelmeyeceği, para almaya Barış GÜLER’in geleceği anlaşılmıştır.

TK:2036750476 - 13.04.2013 10:19 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “diyorum ki ÇANTA HAZIR OLSUNha odama sonradan getirmeyin o geldikten sonra”, Abdullah Happani: “tamam abi tamam”

Görüşmeden, paranın çanta içerisinde verileceği anlaşılmıştır.

TK:2036832138 - 13.04.2013 11:16 Rıza Sarraf – Barış Güler görüşmesinde;

Barış Güler: “Rıza bey şu an Nuriosmaniye’nin köşesindeyim … geldim 2 dakka içinde yanınızdayım”, Rıza Sarraf: “tamam oldu teşekkür ederim”

Yapılan HTS İncelemesinde;

Görüşmeden, Barış Güler’in Nuruosminiye’deki ofise gelerek parayı aldığı anlaşılmıştır. Diğer yandan, 3. Para Teslimi bölümünde anlatılacağı üzere; TK:2058788978 - 24.04.2013 23:04 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde; Rıza Sarraf’ın Barış Güler’i kastederek “GECEN 800’Ü VERDİĞİM ARKADAŞbelki yarın birisini yollar 300 verirsin” söyleminden, bahse konu eylemde paranın verildiği anlaşılmıştır.

Bu para teslimi eyleminin hemen akabinde; TK:2036982285-13.04.2013 12:38 Rıza Sarraf – Emniyet Müdürü Mustafa Köse görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “bakan beyle konuştum tamam mı 3 ayda bir kurul oluyor dedi tamam mı ilk kurula bakacaklar eee yarın tarihine ilk kurulda çıkaracaklar polis korumayı … birşey söyleyecem ondan sonra ben emniyet şeridinde filan gidebiliyor muyum”, Mustafa Köse: “emniyet şeridinde gitmeyi aslında sana kimse vermez o hakkı ama o yanında olursa o yırtarsın diyorum ben anladın mı kurtarırsın yani kimliği gösterip geçer kimliği gösterir geçer yani anladın mı”

Görüşmeden, Rıza Sarraf’ın Muammer Güler’in yardımıyla elde edebileceği şeyler hakkındaki araştırması sağlanan maddi menfaat ile arzulanan menfaat arasındaki ilintiyi göstermesi açısından dikkate değer bulunmuştur. 

PARA TESLİMİ – 2

16.04.2013 Tarihinde Verilen Para

İlk para tesliminden sonra devam eden görüşmelerde;

TK:2040218684 - 15.04.2013 11:02 Rıza Sarraf’ın Barış Güler’e gönderdiği mesajda;

“Baris bey gunaydin, hayirli haftalar diliyorum.kurulun toplanacagi tarih hakkinda bilgi alabildinizmi?”  

TK:2040227470 - 15.04.2013 11:07 Barış Güler’in Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

“Reza bey gunaydın hayırlı haftalar,birazdan bildiriyorum size”  

TK:2040292377 - 15.04.2013 11:41 Barış Güler’in Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

“Reza bey görüştüm,kurul kararı olmadan da verebilirim,başvuruyu nasıl ve nereye yapacağınız konusunda bilgi vereceğim dedi.” 

Mesajlasmalardan; Rıza Sarraf tarafından talep edilen Koruma Polis Memuru konusunun Barış Güler aracılığı ile bizzat Muammer Güler tarafından takip edildiği anlaşılmıştır. 

TK:2042262328 - 16.04.2013 11:17 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “geldi mi arkadaşımız”, Abdullah Happani: “yok telefon açtı trafikteyim biraz gecikebilirim dedi”, Rıza Sarraf: “tamam gelirken benim o şey işini sor ya da ben sorarım boşver bu koruma işini ne oldu diye”, Abdullah Happani: “cok istiyorsan sorarım yani”, Rıza Sarraf: “bi sor hatırlat”

FİZİKİ TAKİP ÇALIŞMASI VE MOBESE GÖRÜNTÜLERİ

Yapılan teknik takip çalışmalarında; Barış GÜLER’in, İlimiz Fatih İlçesi Nuru Osmaniye Caddesi’nde bulunan Orient Bazaarisimli iş yeriiçerisinde Rıza SARRAF isimli şahsın ofisinin bulunduğu yere geleceği, ofis içerisinden çanta alacağı bilgisi üzerine;

16.04.2013 günü Saat:11.34 sıralarında Barış GÜLER’in İstabul Fatih İlçesi Nuru Osmaniye Caddesi’nde bulunan Orient Bazaar isimli iş yerinin içerisine eli boş olarak, X Şahıs ile giriş yaptığı, giriş kısmındaki asansör civarında yaklaşık 5 dk kadar dolaştıktan sonra asansör ile üst katlara çıkış yaptığı, X Şahsın ise giriş kısmındaki asansör önünde bir süre bekledikten sonra Orient Bazaar isimli iş yerinden dışarı çıkarak giriş kapısının civarında beklediği görülmüştür.

16.04.2013 günü Saat:11.43 sıralarında Barış GÜLER’in asansör ile aşağı indiği, sağ elinde siyah renkli bir el çantasının bulunduğu görülmüş, daha sonra Barış GÜLER’in, Orient Bazaar isimli iş yerinin dışarısında bekleyenX Şahısile beraber belirtilen adresten ayrıldıkları görülmesi üzerine fiziki takip ve tarassut işlemine son verilmiştir.

Şahısların Orient Bazaar isimli iş yerinden giriş ve çıkışlarının görüntülerinin tespiti amacıyla çevrede yapılan çalışmalarda, Orient Bazaar isimli iş yerinin ön giriş tarafında bulunan Fatih İlçe Emniyet Müdürlüğüne ait 80-88 numaralı Mobese Kamerasıgörüntülerinin olduğu anlaşılmış, Fatih İlçe Emniyet Müdürlüğün’den görüntüler temin edilerek incelenmesi sonucunda, Barış GÜLER ve X Şahsın, Saat: 11.34.12 sıralarında Orient Bazaar isimli iş yerine beraber giriş yaptıkları, Saat: 11.43.43 sıralarında ise her  2 (iki) şahsında iş yerinden çıkış yaptıkları görülmüştür. (Görüntü 1) , (Görüntü 2);

 BARIŞ GÜLER ORIENT BAZAR 1




 BARIŞ GÜLER ORIENT BAZAR 2

TK:2042342906 - 16.04.2013 11:56 Rıza Sarraf – Barış Güler görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “ben bugün yurtdışına gidiyorum orada olamadım”, Barış Güler: “O İKİ KONUYU DA KONUŞTUM SORUN YOK SİZE BİLGİ VERECEĞİZ… nereye gidilecek ne yapılacak onunla alakalı benden bir haber beklerseniz dün akşam çünkü konuştum”, Rıza Sarraf: “okey o benimkiyle alakalı başvuru yapmam lazım herhalde değil mi”, Barış Güler: “tabi tabi ikisiyle de alakalıııı o dediğiniz şeye gerek kalmadan da olabiliyor yani hani onu bir şekilde zaten orada kanuni hakkınız sizin … ben sizin ne zaman nerede nereyle ne yapılması gerektiğini önümüzdeki günlerde söyleyeceğim zaten perşembe cuma cumartesi ııı Bakan bey burada olacak … 3 gün boyunca burda olacak gerekirse yüz yüze de görüşürüz onunla”, Rıza Sarraf: “tamam okey yani bir ilgili makama filan bir yazı yazmam lazım değil mi herhalde”, Barış Güler: “tabi tabi onu onun bütün şablonları bizde var onu zaten sizle … görüştüğümüzde halledeceğiz beraber”

Görüşmede “2 Konu” olarak bahsedilen işlerin, birisinin Rıza Sarraf’a sağlanacak Koruma Polis Memuru konusu, diğerinin ise “Mehmet” diye hitap ettikleri Mohammed ZARRAB’a istisnai yoldan Türk vatandaşlığının verilmesi konusu olduğu ve Barış Güler’in bu konularla ilgili Muammer Güler ile Rıza Sarraf arasında aracılık yaptığı anlaşılmıştır.

TK:2042622030 - 16.04.2013 14:06 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Abdullah Happani: “geldi abi çıktıçok kalmadı vaktim yok dedi … ben şeyi sordum KORUMA İŞİni o tamam dedi hallederim bir kaç güne ıı MEHMET’İN İŞİ TAMAMDIR DEDİ onlarla ilgili bilgi vercem size bugün yarın dedi”, Rıza Sarraf: “tamam dedi ama değil mi”, Abdullah Happani: “tamam dedi evet bir iki güne bilgi veririm ben size onla ilgili dedi”

PARA TESLİMİ – 3

25.04.2013 Tarihinde Verilen

300.000,00 Dolar

TK:2056302304 - 23.04.2013 18:29 Rıza Sarraf’ın Barış Güler’e gönderdiği mesajda;

“Yarinda nufusa gidicez”  

Mesejdan, Türk Vatandaşlığına geçiş işlemleriyle uğraşıldığı, daha sonraki mesajlarda şahısların yüz yüze görüşmeye karar verdikleri anlaşılmıştır.

FİZİKİ TAKİP ÇALIŞMASI

Yapılan teknik takip çalışmalarında; Rıza SARRAF’ın, 24.04.2013 günü saat:16.45 sıralarında İlimiz Bakırköy İlçesi Ataköy 7.8.9.10. Mahallesi Atrıum Çarşısı 

No:186 sayılı adreste bulunan Novus Residence’ye geldiği ve bu adreste Barış GÜLER ile görüştüğü bilgisi üzerine, aynı gün Saat:16:50 sıralarında bilinen 
adrese gidilerek fiziki takip çalışmalarına başlanmış;

                Saat: 17.00 sıralarında Barış GÜLER’in İlimiz Bakırköy İlçesi Ataköy 7.8.9.10. Mahallesi Atrıum Çarşısı No:186 sayılı adreste bulunan Novus Residence’dan 34 GU 5515 Plaka sayılı bal köpüğü renkli Ford Mondeo marka araçla adresten ayrıldığı,

  Saat: 17.05 sıralarında Rıza SARRAF’ın İlimiz Bakırköy İlçesi Ataköy 7.8.9.10. Mahallesi Atrıum Çarşısı  No:186 sayılı adreste bulunan Novus Residence’dan  34 HE 0363 Plaka Sayılı Beyaz Renkli BMW marka araçla adresten ayrıldığı görülmüştür.


 PARA TRANSFERİ OVUS RESİDENCE

Buluşmadan sonra, Rıza Sarraf ile Barış Güler arasındaki mesajlarda, Rıza Sarraf ile Muammer Güler’in yüz yüze görüştürülmesinin planlandığı anlaşılmış,

TK:2058608834 - 24.04.2013 21:25 Barış Güler’in Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

“Allah razı olsun,Cuma muhakkak görüştüreceğim sizi,sabah 10:30''da Özgür bey Abdullah beye gidecek bizden,hayırlı akşamlar”

TK:2058699382 - 24.04.2013 22:16 Rıza Sarraf’ın Barış Güler’e gönderdiği mesajda; “Ok. Abdullah bey bekliyor, sizede hayirli aksamlar”  

TK:2058788978 - 24.04.2013 23:04 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “GECEN 800’Ü VERDİĞİM ARKADAŞ BELKİ YARIN BİRİSİNİ YOLLAR 300 VERİRSİN BELKİ”, Abdullah Happani: “ne kadar”, Rıza Sarraf: “yarın ya cuma 300”, Abdullah Happani: “300 TAMAM”

Bu görüşme ve önceki mesajlardan; Barış Güler’in 300.000,00 Dolar’ı almak üzere Özgür Özdemir’i göndereceği, paranın da Abdullah Happani tarafından verileceği anlaşılmıştır.

TK:2059360533 - 25.04.2013 11:55 Rıza Sarraf – Barış Güler görüşmesinde;

Rıza Sarraf:  “biz şuanda ıı nüfus müdürlüğündeyiz … müdüre hanımın yanındayız … yorduk hanımefendiyi … ABİMİN DOSYASINI ALIYORŞEHRAM BEYİN DE DOSYASINI ALIYORUZ TAKİP ETMEK İÇİN ELDEN … SADECE ABİMİN İSTİSNA YAZISI GELMİŞ RİCA ETSEM BİR BAKANLIKTAN ŞEHRAM BEY İÇİNDE BUGÜN BİR İSTİSNA YAZISI YOLLARLARSA”, Barış Güler: “hemen onun ismini bana tekrar bana gönderir misiniz”, Rıza Sarraf: “hemen sms atıyorum”

Görüşmeden, bahse konu örgütte komisyoncu konumunda olan İran vatandaşları (Mehmet) Mohammed ZARRAB ve (Şehram) Shahram Mohaghegh OROMİisimli şahısların istisnai yoldan Türk vatandaşlığına alınmışı işlemlerinin takip edildiği anlaşılmıştır.


47. Cİ  BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR.,

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder