28 Haziran 2019 Cuma

17 ARALIK OPERASYONU BAKANLAR FEZLEKESİ - BÖLÜM 52

17 ARALIK OPERASYONU BAKANLAR FEZLEKESİ - BÖLÜM 52



Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG’in Türbedar Sokak üzerinde kısa bir süre bekledikten sonra saat: 08:42 sıralarında 34 TEB 21 plakalı Sayılı Fiat Albea marka Ticari Taksinin bahse konu şahsın yanında durduğu görülmüş, Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG’in içerisinde takım elbise ve para olduğunu düşündüğümüz koyu gri renkli 2 (iki) adet karton el çantalarını ticari taksinin arka koltuğuna koyduğu görülmüş olup, aracın sağ ön koltuğuna oturduğu görülmüştür. (Görüntü-1, Görüntü-2)


 Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG 1


  Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG 2


27 Aynı gün saat: 09:10 sıralarında İlimiz Sarıyer İlçesi İstinye Mahallesi Nuri Paşa Caddesi (Havuzlu Bostan Caddesi) No: 54 sayılı adreste bulunan Hılpark Siteleri’ne 34 TEB 21 plakalı sayılı Fiat Albea marka Ticari Taksi’nin Havuzlu Bostan Caddesi üzeinde bulunan giriş kapısından giriş yaptığı görülmüştür. (Görüntü-3), (Görüntü-4)

Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG 3


 Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG 4

TK.2289350730 - 29.08.2013 09:18 (Sadık) Mohammadsadegh Rastgarshıshehg – Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda;

 “Gunaydın amantıro dadam” şekilde yazdığı, Tercümesi:“günaydın EMANETİ VERDİM” 

TK.2289400636 - 29.08.2013 10:05 Rıza Sarraf – (Sadık) Mohammadsadegh Rastgarshıshehg görüşmesinde; 

Mohammadsadegh Rastgarshıshehg: “verdim döndüm…9.30 du evlerinin içindeydim…sabah adresi bana demiştiler Hillpark korka korka yanlış gitmemeyim diye internetten buldum gittim”, Rıza Sarraf: “tamam oldu”

TK.2289401680 - 29.08.2013 10:06 Rıza Sarraf – Egemen Bağış görüşmesinde; 

Egemen Bağış: “çok teşekkür ediyorum çok zevklisin kravatın tasarımını çok beğendim”, Rıza Sarraf:”olur mu abi ne demek”, Egemen Bağış: “çok çok sağolasın çok teşekkür ediyorum” 

TK.2291280516 - 30.08.2013 10:26 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde; 

Rıza Sarraf: “babamınİtalya Vizesiiçin ne yaptınız “, Abdullah Happani: “abi İtalya vizesi olmuyor yani onu şeylerin ıııı vize için en az ikametlerinin veya çalışma izinlerinin mutlaka olması lazım yani…pardon çalışma izinlerinin olması lazım sözleşme ile alınabiliyor bir şirketten sözleşme bir şirketten sözleşme yapılırsa oda bir ay sürüyor”, Rıza Sarraf: “tamam siz sözleşmeyı bırakın o çalışma iznini evrağa boş bırakın bu 70 yaşında olduğu için BEN ZATEN BİZİM EGEMEN BAĞIŞ’LA KONUŞTUM O ORANIN KONSOLOSU İLE KONUŞACAK BUNUN EVRAKLARINI OLDUĞU KADARINI HAZIRLASIN GÖTÜRSÜN TESLİM ETSİN BANA NUMARASINI SÖYLESİN BEN GERİSİNİ HALLADECEĞİM”, Abdullah Happani: “tamam o zaman abi ayarlatayım…tamam abi ben hazırlatayım onu verdirteyim şeye konsolosluğa”, Rıza Sarraf: “tamam yolladım şey ııı unutma ha ver götürsünler annemle bababımkini ne evrak varsa var olmayan önemli değil konsolos ile konuşuyoruz”

TK:2346105129 - 30.09.2013 13:59 Rıza Sarraf- Elif (AB Bakanlığı) görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “ben geçen gün size bir numara attım onu sayın bakanım mevzuyu biliyorlur şey içindi ııı bu İtalya Konsolosluğuna vize için başvurmuştuk şhengel için… sayın bakanım dedi ki İtalya’dan başvurun numarasını bana verin konsolosu arayacağım dedi… büyükelçiyi numarasını size mesaj atmıştım aldınız mı”, Elif: “aldım Rıza Bey bide cumartesi şey ııı cuma günü geleceklerdi ama başbakan yanına çağırdı bakan beyi he he he”, Rıza Sarraf: “onu eğer bir takip ederseniz çünkü iki üç gün oldu vereli içeriye … yani ne kadar uzun zamanlı alabilirsek sağlıkla alakalı biliyor sayın bakanım”, Elif: “tamam Rıza bey ben ilgileniyorum dönüş yapıyorum hemen size”

TK.2358599631 - 07.10.2013 14:48 Rıza Sarraf – Elif görüşmesinde; 

Rıza Sarraf: “ben size geçen gün bir şey yaptım pasaport…numarası ile o konsolosluğa sayın bakanımın bir ilgisi vardır onunla alakalı bir gelişme var mı”, Elif: “ben de kendisine bugün sabah tekrardan ...gidirken hatırlattım kendisinden cevap bekliyorum”, Rıza Sarraf: “yani sizin konsolosluktan bir onu bir takip edebilir misiniz şeydi İtalya Konsolosluğu ile alakalıydı”, Elif: “ıhı tamam bizde takip edelim hani bakan bey ben direk kendim söylerim dediği için biz konsoloslukla devreye girmedik ama”, Rıza Sarraf: “bence siz girin”, Elif: “tamam İtalyan Konsolosluğu’nda biz bir  daha başvuru numarasımı bu yoksa pasaport numarası mı”, Rıza Sarraf: “başvuru numarası”, Elif: ”ben tekrardan o zaman kendisinden onay alıp biz devreye girelim” 

TK.2358976889 - 07.10.2013 17:41 Elif – Rıza Sarraf görüşmesinde; 

Elif: “Rıza bey rahatsız ettim ama bu vizeyle ilgili bir kaç şey sordular bu italyan konsolosluğundan hani vizenin süresi ile ilgili bir sorun mu var yoksa hani çabuklaştırılması ile mi bir problem var”, Rıza Sarraf: “ŞENGENİN UZUNLUĞU UZUN BİR ŞEY ŞENGEN İSTİYORUZ BİR DE HIZLI BİR ŞEKİLDE ALMAK İSTİYORUZ”, Elif: ”bir de nerenin vatandaşı olduğunu  sordular ama özellikle”, Rıza Sarraf: “İran”, Elif: “İran Vatandaşı tamam çünkü şey onlar bilgileri göremiyor biz direk  özbel kalemleri ile görüşüyoruz heni size tam net bilgi verirseniz dediler ben o zaman yarın sabah iletiyorum hemen kendilerine”, Rıza Sarraf: “teşekkür ediyorum” 

TK.2360199613 - 08.10.2013 12:40 Elif – Rıza Sarraf’a gönderdiği mesajda; 

“Reza Bey oturma izinleri 5 Ocag'a kadar oldugundan konsolosluk 3 ay vize veriyor”

26.05.2013 tarihinde Egemen Bağış’ ın Muammer Güler ile Rıza Sarraf’ ın abisinin vatandaşlık meselesini konuştuklarını, Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf’ ın kardeşi dururken kimlerin vatandaşlığa geçirildiği, Başbakan’ ın da konudan haberdar olduğunu, Rıza Sarraf’ ın kardeşini karşılıklı övdüklerini, vatandaşlığa geçiş meselesini halledeceklerini söylediği, o mesele için bizzat Muammer Güler ile görüştüğü, Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf’ ın abisinin vatandaşlık meselesi için Bakanlar Kurulu’ nda lehte karar çıkması için temaslarda bulunduğu, Rıza Sarraf’ ın da Zafer Çağlayan ile Egemen Bağış’ ı yemeğe davet ettiği anlaşılmıştır. 

Zafer Çağlayan’ ı arayarak babasının vize işlemlerinin hızlandırılması için Egemen Bağış’ ı aramasının uygun olup olmayacağını sorduğu, Zafer Çağlayan’ ın da Egemen Bağış’ ın bu konuda yardımcı olabileceğini belirttiği, Zafer Çağlayan’ ın konuyu Egemen Bağış’ la görüşeceğini söylediği, 27.08.2013 tarihi için Zafer Çağlayan’ ın makamında Egemen Bağış ve Rıza Sarraf’ ın da katılacağı bir görüşme ayarlandığı ve bu görüşmenin gerçekleştiği, bu görüşmeden ertesi gün 28.08.2013 tarihinde Rıza Sarraf’ ın Abdullaj Happani’ ye Sadık’ ı Vakko’ ya göndermesini ve bir takım elbise almasını söylediği, gece için de 500.000 Dolar hazırlaması yönünde talimat verdiği, Mohammadsadegh Rastgarshıshehg(Sadık)’ a Ankara Devletinden biri için 52 beden takım elbise almasını söylediği, Rıza Sarraf’ ın takım elbiseyi ve parayı Sadık’ ın götürmesi yönünde talimat verdiği, Rıza Sarraf’ ın paranın başka bir yere gideceğini sl’ ye gitmeyeceğini söylediği, Rıza Sarraf’ ın Sadık’ ın gideceği adresi gece atacağını söylediği, Sdık’ ın parayı ertesi gün işyerinden alınması yönünde talimat verildiği, Sadık’a gideceği adresin Yücel Özcil tarafından “hıllpark sitesi 47 F blok D 1” olarak gönderildiği, ertesi sabah 29.08.2013 tarihinde  Sadık(Mohammadsadegh Rastgarshıshehg) isimli şahsın Fatih’ de bulunan Orient Bazaar isimli iş yerinden iki adet para ve takım elbise olduğu değerlendirilen karton çantalarla iş yerinden ayrıldığı, Sadık(Mohammadsadegh Rastgarshıshehg)’ ın aynı gün Sarıyer İlçesi İstinye Mahallesi Nuri Paşa Caddesi No:54 Hilpark Sitesi geldiği, şahsın bu site içerisine giriş yaptığı, belli bir süre sonra Rıza Sarraf’ a “Gunaydın amantıro dadam” dediği tercümesinin “Emaneti Verdim” demek olduğu, aynı gün Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf’ ı arayarak çok teşekkür ettiği, çok zevkli olduğunu, kravatın tasarımını çok beğendiğini söylediği, Rıza Sarraf 30.08.2013 tarihinde Abdullah Happani’ ye babasının İtalya vizesi için Egemen Bağış’ la görüştüğünü, ilgili konsolosu arayacağını, evrakların olduğu kadarıyla hazırlanması gerektiğini, elde olanların verilmesinin konsolosla görüşüldüğü için önemli olmadığını söylediği tespit edilmiş, yapılan görüşmelerden ve fiziki takiplerden Rıza Sarraf’ ın babasının vize işlemlerinin halledilmesi için ve abisinin Türk vatandaşlığına geçirilmesi konusuyla ilgili olarak Egemen Bağış’ a bir takım elbise paketi içerisinde 500.000 Dolar gönderdiği değerlendirilmiştir.

RIZA SARRAF İLE İLGİLİ BASINDA ALEYHTE ÇIKACAK HABERLERİN ENGELLENMESİ ve EGEMEN BAĞIŞ’A PARA VERİLMESİ OLAYI.,

TK.2300340441 - 04.09.2013 15:39 Egemen Bağış – Rıza Sarraf görüşmesinde; 

Rıza Sarraf: “Ankara'da ziyaret ettiğim de sizi şey hani demiştiniz ya terettüdünüz vardır bakılıyor mu bakılmıyor mu o…yani o söylediğim yerde kalıyor”, Egemen Bağış: “öyle mi tamam”, Rıza Sarraf: “evet ben net öğrendim onu”, Egemen Bağış: “sen ne zaman dersen ben o zaman Adnan’la konuşacam…senden sinyal bekliyorum”, Rıza Sarraf: “peki sayın bakanım”, Egemen Bağış: “Muhammed ile ilgili konuyu da şey yaptım şu anda araştırıyorlar bana dönecekler…şeyde yani ııııı Muammer'e sordum ben gönderdim dedi gönderdiği yerdekileri neden istiyorsunuz diye sordum bakıp hemen sonra bilgi verecez dediler 2-3 gün içersinde gelir o bilgiler”, Rıza Sarraf: “çok teşekkür ediyorum”

TK.2363898650 - 09.10.2013 21:06 Rıza Sarraf – Abdullah Happani görüşmesinde; 

Rıza Sarraf: “abi yarın güzel bir tane çikolata lokum yaptır çikolata bu hani ....varya bir tane gümüş al gümüş tabak…çok pahalı olmasın gümüş tabak bir tane gümüş al içine çikolata dizdir tamam mı ıııı bir tane de ÇİKOLATA KUTUSU OLSUN ONUN İÇİNE DE 500 BİN YERLİŞTİR…tamam mı Sadık biliyor o İSTİNYE tarafında bir yer var… E’YE GİDİYOR E.G’YE... DAHA ÖNCEDE HANİ GÖNDERMİŞTİK YA 500 500”, Abdullah Happani: “doğrudur”, Rıza Sarraf: “GİTSİN O LAZIM OLUR BİZE … ben kendim şey yaptım bunu olsun zararı yok … o Sadık götürsün direk ve şey yapsın… ... poşette gözüksün çikolatada hakikaten olsun çikolata güzel olsun veya klinikten…bir gömlek kutusuna felan koyarsınız bir gömlekte koyarsınız bakarsınız işte…Sadık biliyor ben Sadık’la detayları konuştum”, Abdullah Happani: “tamam abi görüşürüz” 

Yapılan teknik takip çalışmalarında; Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG’in 10.10.2013 Saat: 18:30 sıralarında İlimiz Sarıyer İlçesi İstinye Mahallesi Nuri Paşa Caddesi (Havuzlu Bostan Caddesi) üzerinde bulunan Hılpark Sitelerine geleceği bilgisi üzerine, aynı gün saat: 18:15 sıralarında bilinen adrese geçilerek fiziki takip çalışmalarına başlanmış;

Saat: 18:50 sıralarında İlimiz Sarıyer İlçesi İstinye Mahallesi Nuri Paşa Caddesi (Havuzlu Bostan Caddesi) No: 54 sayılı adreste bulunan Hılpark Siteleri’ne 34 TJC 06 plaka sayılı Honda Civic marka Ticari Taksi’nin Balabandere Caddesi üzeinde bulunan Hılpark Siteleri arka giriş ve çıkış kapısından giriş yaptığı görülmüştür.

 Saat:18:55 sıralarında Mohammadsadegh RASTGARSHISHEHG’in 34 TJC 06 plaka sayılı Honda Civic marka Ticari Taksi’nin sağ ön koltuğunda oturduğu ve Hılpark Siteleri arka giriş ve çıkış kapısından çıktığı görülmüştür. (Görüntü-1-2-3)

 Mohammadsadegh Honda Civic marka Ticari Taksi  1

Mohammadsadegh Honda Civic marka Ticari Taksi  2


                 Mohammadsadegh Honda Civic marka Ticari Taksi 3



TK.2367700943 - 10.10.2013 19:35 Rıza Sarraf – Egemen Bağış görüşmesinde; 

Egemen Bağış: “ben de seni aradım şimdi senin Sadık gelmiş herhalde… bizim Marina’yı gönderiyorum ona şey yapabilir bırakabilir”, Rıza Sarraf: “tamam kim kime”, Egemen Bağış: “Marina bizim evde çalışan 5 yıldır bizde çalışan biri var…ben şimdi dedim ki zaten Marina’ya dedim ki git Sadık’ın yanına beni ara ben söyleyeceğim ona … ben şu anda Ankara’dayım yarın Bordum’dayım … BABANIN VİZE İŞİ HALLOLDU DİMİ İTALYA DA Kİ”,Rıza Sarraf: “HALLOLDU SAYIN BAKANIM”,Egemen Bağış: “tamam onun oturmasını da uzatmak lazım ondan sonra da ....”, Rıza Sarraf: “uzatırız onu hiç problem değil” 

TK.2367700490 - 10.10.2013 19:37 Rıza Sarraf – (Sadık) Mohammadsadegh Rastgarshıshehg görüşmesinde; 

Rıza Sarraf: “ SADIK ORDA EVDE İŞÇİ VAR VER İŞÇİYE… MARİNADIR ”, Mohammadsadegh Rastgarshıshehg : “marina hanım tamam rıza bey tamam

TK.2367751331 - 10.10.2013 19:46 (Sadık) Mohammadsade Rastgar Shıshehg - Abdullah Happani görüşmesinde; 

Mohammadsade Rastgar Shıshehg: “şey görüşemedim kendisiyle telefonla görüştüm ııı zaten Rıza şeyle görüştü abi…bir problem yok abi yani dönüyorum şimdi” 

TK.2374702814 - 12.10.2013 19:28 Egemen Bağış – Rıza Sarraf görüşmesinde;

Egemen Bağış: “ŞEY İÇİNDE ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM BENİ MAHÇUP ETTİNİZ”, Rıza Sarraf: “olur mu ne demek olur mu sayın bakanım”, Egemen Bağış: “arada ....ilgili Hüseyin Çelik seni aradı mı abi”, Rıza Sarraf: “aramadı sayın bakanım”, Egemen Bağış: “aramadı mı … çünkü Bugün Gazetesi’nin Ankara Temsilcisi Adem Yavuz benim basın müşavirimle konuşmuş Hüseyin Bey’den uyarı aldık aynı konuda Zafer Beyle Muammer Beyden de uyarı aldık ıııı hı almış”, Rıza Sarraf: “hı o zaman direk aramıştır”, Egemen Bağış: “ondan sonra ben senin numaranı da vermiştim çünkü Hüseyin Çelik’e”, Rıza Sarraf: “sonra şeye de sıçradı dedi Yeni Şafağa onda da Muammer Bey aradı orda da durdurdu zaten şey demiş ora demiş hani baktık bunun aslı astarı yok hani şey yaptık demiş biz zaten yapmayacaktık hakikaten gelen dökümanlardanda bu insanın ismi yok ama yapıyorlar işte dilin kemiği yok ne yapalım en azından çıkmadı iyi oldu”

TK.2394240861 - 22.10.2013 12:14 Rıza Sarraf – X Bayan (AB Bakanlığı) görüşmesinde;

Rıza Sarraf: “sayın bakanım İstanbul’da mı gelecek mi ne zaman gelecek”, X Bayan: “Ankara’dalar ama haftasonu yani perşembe gününden itibaren İstanbul’da olacaklar” Rıza Sarraf: “geldiklerinde bir kendilerini ziyaret edeceğim çay kahveye geleceğim” 

Rıza Sarraf’ ın Egemen Bağış’ la Ankara’ daki görüşmesinde takip edilip edilmeme yönünde tereddütü olup olmadığını konuştuklarını, Rıza Sarraf’ ın konuyu net olarak öğrendiğini, Egemen Bağış’ ın da Rıza Sarraf’ ın ne zaman isterse Adnan ile görüşeceğini söylediği, Egemen Bağış’ ın Muhammed isimli kişinin konusuyla ilgili olarak araştırıldığını Muammer Güler’ e sorduğunu, kendisine dönüş yapılacağını söylediği, Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf ile ilgili yürütülen bir takip olup olmadığına yönelik ilgili kurumlardan bilgi talep ettiği değerlendirilmiştir.

Rıza Sarraf’ ın AB Bakanlığı Özel Kalemini aradığı ve Egemen Bağış’ ın bildiği bir konu olduğu, daha önce İtalya Konsolosluğu Başvurusu numarasını gönderdiğini söylediği, Özel Kalem görevlisi Elif isimli kişinin de Egemen Bağış’ tan onaya aldıktan sonra kendilerinin devreye gireceğini söylediği, Rıza Sarraf’ ın Şengen Vizesinin uzun olmasını ve hızlı şekilde almalarını istediklerini söylediği, Elif isimli kişinin 08.10.2013 tarihinde konsolosluğun 3 ay vize verdiğini söylediği, ertesi gün 09.10.2013 tarihinde Rıza Sarraf’ ın Abdullah Happani’ ye bir kutu çikolata yaptırmasını, içine de bir 500.000 koyulmasını, gideceğin yeri Sadık’ ın gideceği yeri bildiğini, E.G’ ye gidildiğini, daha önceden de 500 gönderildiği, Rıza Sarraf’ ın bir gün kendilerine lazım olacağını, kendisi ayarladığını, zararı olmadığını söylediği, Rıza Sarraf’ ın kutuda çikolata gözükmesini istediği, 10.10.2013 tarihinde Mohammed Sade Rastgar SHİSHEHK’in(Sadık) İlimiz Sarıyer İlçesi İstinye Mahallesi Nuri Paşa Caddesi (Havuzlu Bostan Caddesi) No: 54 sayılı adreste bulunan Hılpark Siteleri’ne 34 TJC 06 plaka sayılı Honda Civic marka Ticari Taksi’nin Balabandere Caddesi üzeinde bulunan Hılpark Siteleri arka giriş ve çıkış kapısından giriş yaptığı, Sadık’ ın aynı gün 34 TJC 06 plaka sayılı Honda Civic marka Ticari Taksi’nin sağ ön koltuğunda oturduğu ve Hılpark Siteleri arka giriş ve çıkış kapısından çıktığı, aynı gün Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf’ a vize işinin ne olduğunu sorduğu, Rıza Sarraf’ ın da halloldu şeklinde konuştuğu, 12.10.2013 de Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf’ı aradığı ve içerisinde 500.000 doların olduğu çikolota kutusu için çok teşekkür ettiği, Hüseyin Çelik’ in Rıza Sarraf’ ı arayıp aramadığını sorduğu, Bugün Gazetesi Ankara Temsilcisi Adem Yavuz Arslan’ ın basın müşavirinle görüştüğünü, Adem Yavuz’ un Hüseyin Bey’ den, Zafer Bey’ den, Muammer Bey’ den uyarı aldık dediğini ilettiği, Rıza Sarraf’ ın numarasını Hüseyin Çelik’ e verdiğini, olayın Yeni Şafak’ a sıçradığını, onu da Muammer Bey’ in arayarak durdurduğunu, haberin çıkmamasının iyi olduğunu söylediği tespit edilmiş, yapılan teknik ve fizik takip neticesinde Rıza Sarraf’ ın babasının vize işlemlerinin halledilmesinden sonra hakkında herhangi bir soruşturma yapılıp yapılmadığı konusunda araştırılması ve basında kendisiyle ilgili haber yapılmasının önlenmesi amaçlı Egemen Bağış’ a iletilmek üzere çikolata içerisinde 500.000 Dolar gönderdiği, Rıza Sarraf’ ın daha önceden de 2 defa Egemen Bağış’ a 500 er bin Dolar gönderdiği, bu gönderilen 500.000 doların Rıza Sarraf’ ın Egemen Bağış’ ın yine bir meselenin halledilmesi aşamasında desteğine ihtiyaç duyulacağı amacıyla gönderdiği, Rıza Sarraf’ ın Sadık isimli şahsın aracılığıyla dikkat çekmemesi amacıyla çikolata kutusu içerisinde Egemen Bağış’ a 500.000 Dolar gönderdiği, Egemen Bağış’ ın içerisinde 500.000 Dolar olan çikolata kutusunu aldığı, Egemen Bağış’ ın, Rıza Sarraf ile ilgili bir soruşturma olup olmadığı yönünde ilgili kurum ve kuruluşlarda araştırılma yapılması yönünde talimat verdiği, Egemen Bağış’ ın Rıza Sarraf’ ın faaliyetiyle ilgili olarak Bugün ve Yeni Şafak Gazeteleri’ nde çıkabilecek muhtemel haberleri, Hüseyin Çelik, Zafer Çağlayan ve Muammer Güler aracılığıyla engellediği değerlendirilmiştir.

Bilgilerinize Arz ederim. 
18/12/2013


***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder