11 Ağustos 2018 Cumartesi

1 Mart 2003 IRAK Tezkeresi İntikamı Baykalmı., SORUNLU ORTAKLIK.., BÖLÜM 2


1 Mart 2003  IRAK Tezkeresi İntikamı Baykalmı., SORUNLU ORTAKLIK.., 
BÖLÜM 2



Kuzey Irak ve PKK

ABD politik ve istihbaratını arttırmalı Türkiye'nin PKK terörüne karşı mücadelesine destek. ABD desteği Türkiye’nin PKK’ya karşı mücadelesi Türk yetkililer tarafından kabul ediliyor ABD-Türkiye güvenlik ortaklığı değerinin litmus testi olarak. Son zamanlarda Türkiye'de Amerikan karşıtı duyguların görünür artışı  yılların önemli bir dereceye kadar sürdüğü algısı ile ABD, Iraklı Kürtleri zımni olarak destekliyor. Için güçlü destek Türkiye’nin PKK’ya karşı mücadelesi önemli  bir siyasi psikolojiye sahip olacaktı. Türk kamuoyunu etkilemek ve zayıflamaya yardımcı olmak Bu yaygın algı. (Bkz. Sayfa 119–120.)

Ek olarak, Amerika Birleşik Devletleri daha fazla baskı yapmalı Kürdistan Bölgesel Yönetimi'nde (KBY) çatlamak PKK’ya ve onun lojistik ve politik desteğini grubudur. Böyle bir baskı Washington’un üzerinde olumlu etki yaratacaktır.
Ankara ile ilişkiler ve Amerikan karşıtı duyguların büyümesini zayıflatmak Türk halkı arasında ment. Ancak, anti-Amerikan hissi Türkiye karmaşık köklere sahip ve sadece hoşnutsuzluktan daha fazlasını yansıtıyor Başkan George W. Bush’un Irak’a ve PKK’ya yönelik politikası. 

Böylece,

ABD politikasındaki herhangi bir değişikliğin olumlu bir etkisinin olması daha uzun sürecek Türkiye'de, Avrupa’nın diğer yerlerinden daha fazla kamuoyu 
üzerinde durmaktadır. (Bkz. S. 120.)

PKK tehdidi askeri yollarla çözülemez. bir güçlü bir anti-terörist program şarttır, ancak başarılı olmak için, hitap eden sosyal ve ekonomik reformlarla 
birleştirilmelidir

ABD güçlü bir şekilde cesaretlendirmeli ve desteklemelidir Türkiye'nin liderlik ile doğrudan diyalog açma çabaları Kuzey Irak’taki KBY’nin Türkiye’de istikrar olmayabilir. bir konaklama olmadan uzun vadede güney sınır Türk hükümeti ve KBY arasında.  Bu, şu anlama gelmiyor Türkiye'nin bağımsız bir Kürt devletini tanıması gerektiği, ancak Bölgesel istikrarın var olması için, Türkiye'nin bir 
modus vivendi çalışması gerekiyor KBY ile. Sonuçta, bu sadece doğrudan bir yolla elde edilebilir KBY liderliği ile diyalog. Erdoğan hükümeti aldı
2008'in sonundan bu yana bu yönde önemli adımlar. Gerçekten, iki taraf uyumaya göre hareket ediyor ve yakınlaşmaya doğru gidiyor. 
Nasıl Yakın zamanda, yakınlaşma kırılgandır ve güçlü ABD desteğine ihtiyaç duyar. (Görmeks. 120–121.)

Amerika Birleşik Devletleri güçlerini Irak'tan çekerken ihtiyaç duyuyor KBY ile gerginlik arasındaki gerginliği ortadan kaldırma çabalarını yoğunlaştırmak
Merkezi hükümet Bağdat'ta. Bu artan gerilim bir Irak’ın bölünebilir bir devlet olarak yaşayabilirliğine ciddi bir tehdit ve ciddi olarak Türkiye'nin güvenlik sorunlarını zorlaştırıyor. ABD askeri varlığı var Kuzey Irak'ta önemli bir dengeleyici güç olarak hareket etti ve önlenmesine yardım etti
Iraklı Kürtler ve Araplar arasındaki gerilim kırılıyor çatışmayı aç. Fakat ABD’nin kaldıraç ve durumu etkileme yeteneği ABD’nin çekilmesiyle Irak’taki zeminde düşüş yaşanacak askeri güçleri. Böylece, Amerika Birleşik Devletleri çabalarını yoğunlaştırmak gerekiyor iki tarafı siyasi farklılıklarını çözmek için Onların sınır anlaşmazlıkları - şimdi Washington'ın bir kısmı hala politik olsa da Kaldıraç. 
Amerika Birleşik Devletleri bazı askeri varlığını sürdürmeli Kuzey Irak'ta mümkün olduğunca uzun şartları ihlal etmeden Maliki hükümeti ile 
imzalanan Kuvvetler Anlaşması'nın Durumu gösterebileceği şeklinde. (Bkz. S. 121.)

Özet xv





Orta Doğu

U.S Policymakers, Türkiye'yi bir model olarak tasvir etmekten kaçınmalı. orta Doğu. Bir model olarak Türkiye’nin nosyonu birçok Türk’ü, özellikle laikler ve ordu, çünkü onlar rahatsız Türkiye'yi politik olarak Orta Doğu'ya daha da yaklaştırıyor ve zayıflatıyor Türkiye'nin batı kimliği. Ayrıca, güçleneceğinden korkuyorlar Türkiye'de siyasal İslam ve laiklik ilkesini aşındırdı uzun koşu. Son sözler özellikle Türkçede güçlüdür. silahlı Kuvvetler. (Bkz. S. 121.)

Amerika Birleşik Devletleri hazırlıklarına devam etmeli İran ve Suriye ile diyaloğu açmak ve her iki ülkeyle ilişki kurmak Irak’ı istikrara kavuştururken Irak’ı istikrara kavuşturmaya yardım etmek için diplomatik çabalarda orada zorlar. 
Böyle bir hareketin dramatik değişimlere yol açması olası değildir. İran ya da Suriye politikası bir gecede, ancak bunu daha da zorlaştıracak.
İkili, ABD'nin, iki tarafın zayıf durumu için suçlamalarını istedi ilişkiler ve bölgesel istikrarı artırmak için yeni olanaklar açabilir uzun vadede.
 Aynı zamanda ABD’yi de Türk politikasını daha yakından uyumlaştırmak ve önemli bir kaynağı azaltmak ABD-Türkiye ilişkilerinde sürtünme. (Bkz. S. 121–122.)

Washington da ikna etme çabalarını yoğunlaştırmalı Tahran, nükleer silah edinme girişiminden vazgeçti. bir nükleer silahlı İran'ın güvenlik konusunda 
istikrarı bozucu bir etkisi olacaktır.
Basra Körfezi bölgesi ve Körfez'de bir nükleer silahlanma yarışı kırabilir ve Orta Doğu, önemli sonuçlar doğurabilecek bir ırktır.
Türk güvenliği Bugüne kadar, Türkiye gelişmeye çok az ilgi gösterdi kendi nükleer caydırıcılığı, ve bunu yapmak mümkün olmadığı sürece ABD nükleer garantisi ve Kuzey Atlantik Antlaşması Örgütü (NATO) güvenilir kalır. Ancak, Washington ile Türk ilişkileri ve NATO bozuldu, Ankara'nın düşünmesi istenebilir kendi başına nükleer bir caydırıcılık kazanmak. Bu altını çiziyor

Türkiye NATO'ya Sıkıca Demir attı. (Bkz. S. 122.)

Avrasya ve Kafkasya

Amerika Birleşik Devletleri, Türkiye ile Ermenistan arasındaki ilişkilerde, özellikle Türk-Ermenistan sınırının açılması. Normal- Ankara ile Erivan arasındaki 
ilişkilerin önemi Kafkasya'da barışı ve istikrarı artırmaya katkıda bulunacaktır. Olur Ermenistan'ın ekonomik ve siyasi bağımlılığını azaltmasına da olanak tanıdı
Rusya ve İran’da. Böylece, Türkiye arasındaki ilişkilerin normalleşmesi ve Ermenistan ABD’nin çıkarları içindedir. (Bkz. S. 122.)

Obama yönetimi Kongre ile yakın bir şekilde çalışmalıdır. Ermeni soykırımı kararının geçmesini önlemek.
Böyle bir kararın geçmesi Erdoğan hükümetinin misilleme eylemine karşı güçlü iç baskı altında Amerika Birleşik Devletleri, ABD’nin İncirlik 
Hava Üssü’nde kullanılmasını engelliyor olabilir. böyle Bir hareketin kabiliyetine güçlü bir zarar verecek Amerika Birleşik Devletleri 
Afganistan'daki güçlerini yeniden diriltmek ve zorlaştırabilir Irak'tan ABD muharebe birliklerinin çekilmesi. Aynı zamanda,
Türkiye, olayları daha açık bir şekilde ele almaya teşvik edilmelidir. Ermenilerin toplu ölümlerini Osmanlı'nın ellerinde yuvarlama
Osmanlı İmparatorluğu'nun son günlerinde yetkililer. Açıklaması Bu trajik dönemde yaşanan olaylar dayanıklı bir ön şarttır.
Ermenistan ile süren uzlaşma ve Türkiye'nin itibarını artıracak açık ve modern demokratik bir devlet olarak. (Bkz. Pp. 122–123.)

Avrupa Birliğinde Türk Üyeliği

Türkiye, Türkiye'nin üyeliğini desteklemeye devam etmeli Avrupa Birliği'nde (AB). Türkiye'nin AB'ye entegrasyonu AB'yi güçlendirecek 
ve Batı'nın iddiasını dinlendirmeye yardım edecek  Özellikle Avrupa  Müslümanlara karşı düşmancadır. Bu bir olabilir Batı’nın Müslüman 
dünyasıyla olan ilişkileri üzerinde olumsuz etki. Aslında,

Özet xvii

Ilımlı, demokratik bir Türkiye, Orta Doğu. Tersine, Türkiye'nin adaylığının reddedilmesi kışkırtıcı olabilir Batı karşıtı bir tepki, Türkiye’de güçleri güçlendiriyor Türkiye'nin Batı'ya bağlarını zayıflatmak istiyor. Böyle bir gelişme ne AB ne de Amerika Birleşik Devletleri'nin çıkarları. (Bkz. S. 123.)
Ancak, Türkiye'nin AB meselesinin duyarlılığı göz önüne alındığında AB üye ülkeleri arasındaki üyelik, Amerika Birleşik Devletleri Türk üyeliğinin arkasında sessiz diplomasi ile destek Sahneler ve aşırı basınç ve kol-büküm önlemek. Bu tarz taktikler AB üyeleri arasında kızgınlığa neden olması muhtemel ve hatta zarar verebilir Türkiye'nin üyelik şansı. Aynı zamanda, Washington
Türkiye'nin AB üyeliğini kabul etmesi gerekiyor. gerçekleşir - ABD-Türkiye ilişkilerinin tonunu ve karakterini değiştirir Uzun vadede. Ankara güçlü güvenlik istemeye devam edecek Washington'la bağları olan Türk liderler, Türkiye katıldığı zaman birçok  konuda Washington'dan ziyade Brüksel AB Sonuç olarak, Türkiye'nin dış politikası muhtemelen daha fazla olacak Zamanla “Avrupalı”. (Bkz. S. 123–124.)

Türk-Yunan İlişkileri ve Kıbrıs

ABD, Yunanistan ve Türkiye'ye yönelik çabaları yoğunlaştırmalı Ege üzerindeki farklılıklarını çözmek için. Türkçe olsa da Yunan ilişkileri 1999'dan beri önemli ölçüde iyileşti Ege üzerinde ikili ilişkiler devam ediyor ve tehdit oluşturuyor
Doğu Akdeniz'de istikrar için. Bu farklılıklar olmadıkça Çözülürse, bazı olayların dışardan çıkması tehlikesi vardır.
trol ve silahlı çatışmaya yol açtı, neredeyse adacıklar üzerinde oldu Şubat 1996'da Imia / Kardak. NATO'nun yüz yüze olduğu bir dönemde
Afganistan ve Sovyet sonrası uzayda zorluklar, son şey ABD'nin ihtiyacı Ege'de yeni bir kriz. (Bkz. S. 124.)

Amerika Birleşik Devletleri de teşvik etmeli ve desteklemelidir.toplumlararası diyalogun altını çizme BM, iki Kıbrıslı toplum arasında destek veriyor. rağmen
Kıbrıs'taki Türk-Yunan çatışması tehlikesi son zamanlarda geriledi

Savunma İşbirliği

Obama ziyaretinin ardından Washington başlamalıdır.
Ankara ile gelecekte kullanılmak üzere geniş bir stratejik diyalog Türk üsleri, özellikle İncirlik. Türkiye'nin büyüyen ilgi alanları göz önüne alındığında
ve Orta Doğu’da gittikçe daha aktif olan politika, Ankara’dır.
Amerika Birleşik Devletleri'nin Türkçe kullanmasına izin vermek konusunda son derece hassas olmak üsler, özellikle İncirlik, Orta Doğu riskleri için. Birleşmiş
Devletler bu nedenle otomatik olarak Türkçe kullanacaklarını düşünemezler.
böyle bir kullanım kabul edilmedikçe Orta Doğu koşullarında üsler Türkiye'nin doğrudan ulusal çıkarları olmak. (Bkz. S. 124–125.)

Balistik füze savunması için önemli bir alan olabilir gelecekteki ABD-Türk savunma işbirliği. Büyümenin ışığında İran tarafından nükleer silahların satın alınmasıyla ortaya çıkan tehdit, Amerika Birleşik Devletleri, iki taraflı olarak füze savunma seçeneklerini keşfetmeli ve Türk topraklarının korunmasını sağlamak için NATO aracılığıyla başlatılan balistik füzelerden kaynaklanan artan tehdide karşı orta Doğu. (Bkz. S. 125.)

Demokratikleşme ve Yerli Reform

ABD, Türkiye'yi daha fazla görev almaya teşvik etmeli demokratikleşme sürecini canlandırmak için adımlar reform. Erdoğan hükümeti reformist olmasına rağmen ilk yıllarında gündem, demokratikleşme süreci ve Yerel reform 2005’ten beri yavaşladı ve yeni ivme gerekiyor. Bunlar reformlar sadece Türkiye'nin AB üyelik teklifini vermek için gerekli değil

Özet 

Amerika Birleşik Devletleri, güvenin büyümesine aşırı tepki göstermemeli Türkiyede çocuk bilinci. Türk İslami daha ılımlı ve Ortadoğu’nun başka yerlerinde İslam’dan çoğulcu. Türkiye’nin uzun tarihi İslam ve Batı etkilerini kaynaştırma arayışı Geç Osmanlı dönemi. Bu tarih Türkiye'yi diğerlerinden ayıran Ortadoğu'daki Müslüman ülkeler, Türkiye, keskin ayrılıklardan, kırılmalardan ve
Bu nedenle siyasal modernleşme sürecini karakterize etmişlerdir. orta Doğu. Dahası, daha fazla demokrasi, çoğulculuk ve tolerans türkiye'de var, 
dini büyümeyi daha az tehdit ediyor bilinç olacak. (Bkz. Sayfa 125–126.)

Teşekkürler

Bu monografın taslağı. Ayrıca Morton'a da Teşekkür etmek ister Abramowitz, Mustafa Akyol, Egemen Bağış, Gen Edip Başer, Mehmet Ali Birand, Matt Bryza, Cengiz Çandar, Ahmet Davutoğlu, Dan Fata, Emre Gönensay, Richard Holbrooke, Robert Hunter, Yusuf Kanlı, Suat Kınıklıoğlu, Aliza Markus, David Ochmanek, Soli Özel, Mark Parris, Gen (ret.) Joseph Ralston, Defne Samyeli, Özdem Sanberk, Nabi Şensoy, Gönül Tol, İlter Turan, Ross Wilson ve Yaşar Yakış için Yazının hazırlanması sırasında yardımcı bilgiler. Herhangi bir yanlış Yargılama veya karar hataları sadece yazarın sorumluluğundadır.

KISALTMALAR;

AKP Adalet ve Kalkınma Partisi
bcm milyar metreküp
Karadeniz Deniz Kuvvetleri İşbirliği Görev Gücü
CENTCOM ABD Merkez Komutanlığı
CHP Cumhuriyet Halk Partisi
DTP Demokratik Toplum Partisi
Avrupa Topluluğu Topluluğu
AB Avrupa Birliği
GCC Körfez İşbirliği Konseyi
KBY Kürdistan Bölgesel Yönetimi
MOU mutabakat zaptı
NATO Kuzey Atlantik Anlaşması Örgütü
MGK Ulusal Güvenlik Konseyi
PAF Projesi HAVA KUVVETİ
PKK Kürdistan İşçi Partisi
PUK Yurtsever Kürdistan Birliği
TESEV Türkiye Ekonomik ve Sosyal Etütler Vakfı
TGS Genelkurmay Başkanı
KKTC Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti
BM Birleşmiş Milletler

BU BÖLÜM DİPNOTLARI;

1 Truman Doktrininin duyurulmasındaki temel motivasyon komünistti. Yunanistan'a tehdit. Türkiye'ye yardım ikincil bir düşüncedir. Bir şahit tanıklık etti
Dışişleri Evi Komisyonu'ndan önce, “Türkiye, fırına gömüldü. Yunanistan, çünkü zor bir kuşu pişirmenin en emin yolu gibi görünüyordu. ”George S. Harris,
Sorunlu İttifak: Tarihsel Perspektifte Türk-Amerikan Sorunları, 1945–1971, Washington, D.C .: Amerikan Kamu Politikaları Araştırma Enstitüsü, 1972, s. 28.
Transatlantik Eğilimler, Transatlantik Eğilimler: Önemli Bulgular 2007, Washington, D.C. Amerika Birleşik Devletleri Alman Marshall Fonu, 2007, s. 21. 
Ayrıca bkz. Pew Global Attitudes Proje, Büyük Güçlerle Küresel Birlik, Pew Research Center, 27 Haziran 2007, s. 3.

2 Philip Gordon ve Ömer Taşpınar, “Brink'te Türkiye”, Washington Quarterly, Vol. 29, No. 3, Yaz 2006, sayfa 57–70.
   Bkz. Örneğin, David Cloud, “ABD Türkiye Erişimi Durdurursa Alternatifler İstiyor ” York Times, 11 Ekim 2007.

3 Türkiye en yüksek finanse edilen Uluslararası Askeri Eğitim ve Öğretim programı olmuştur. 11 Eylül'den beri; Gerçekten de, Türkiye'ye bu tür finansman 
   2001'den beri iki katına çıkmıştır (bilgi sağlanmıştır) Savunma Bakanlığı yetkilileri tarafından yazara, 30 Nisan 2009).

4 Bkz. F. Stephen Larrabee, “Türkiye Orta Doğu'yu Yeniden Keşfediyor”, Foreign Affairs, Vol. 86, 4, Temmuz / Ağustos 2007, s. 103–114.

5 Bkz. Ian O. Lesser, “Türkiye, Amerika Birleşik Devletleri ve Delüzyonun Jeopolitiği”, Survival, Vol. 48, No. 3, Sonbahar 2006, s. 2.
   Bkz. 2007 Küresel Pew Tutumları Projesi. Transatlantik Eğilimler, Transatlantik Eğilimler: Anahtar Bulguları 2006, Washington, DC'de ayrıca bakınız: 
   Amerika Birleşik Devletleri Alman Marshall Fonu, 2006, pp. 18–19; Amerika'ya karşı tutumlar.

3 CÜ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR..,

****

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder