30 Temmuz 2017 Pazar

28 ŞUBAT 1997 ASKERİ DARBESİ VE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNE ETKİLERİ BÖLÜM 3




28 ŞUBAT 1997 ASKERİ DARBESİ VE TÜRK EĞİTİM  SİSTEMİNE ETKİLERİ BÖLÜM 3

“28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” Adlı çalışmamızın giriş ve birinci bölümünde ilgili literatür özetlenerek tez konusu olarak ele alınan problemin ne olduğuna, araştırmanın amacına, araştırmanın önemine, araştırmanın sınırlılıklarına, araştırmaya başlarken yapılan varsayımlara ve tezde geçen önemli terimlerin hangi anlamlarda kullanıldığına ilişkin bilgilere yer verilmiştir. 

Bununla beraber darbe kavramı ve geleneği, darbenin etkileri vb. gibi bilgiler verilmiş, Osmanlı Dönemi asker-sivil ilişkileri ve Askeri darbeler, Cumhuriyet 
dönemi ve tek partili dönemler, 27 Mayıs, 12 Mart ve 12 Eylül klasik Askeri darbeleri hakkında genel bilgi verilmekle beraber asıl konumuz olan 
“28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” hakkında ki gelişmeler ele alınmaya başlanacaktır. 
Bununla beraber özellikle çalışmamızın birinci bölümüne geçmeden önce konumuz ile ilgili olan ve Cumhuriyet Tarihi ve darbeler konusu ile bağlantılı olan ve izahından oldukça istifade edebileceğimiz bazı önemli temel kavramlar ele alınmış ve kavramların önemleri üzerinde durulmuştur. 

 Çalışmamızın; ikinci bölümünde; “Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ordunun özellikleri, asker-siyaset ilişkisi, askeri eğitim ve MGK’nın yeri ve önemi” ele 
alınacaktır. Cumhuriyet’i kuran kadroların asker ve asker kökenli olması ve Osmanlı Döneminden beri süregelen bir emir-komuta zincirinin oluşması ve 
asker-siyaset ve sivil ilişkiler ele alınacaktır. Özellikle bu diyaloglarla beraber askeri eğitim ve amaçları anlatılacaktır. 28 Şubat dönemini iyi anlayabilmek 
ve siyaset alanında ki etkileri değerlendirebilmek için anayasal bir kurum olan MGK’nın yapısı, yeri ve işlevi ele alınıp incelenecektir. MGK, eğitimden 
ekonomiye, kültür politikalarından dış ilişkilere varıncaya kadar ülke yönetiminde etkili bir organ olması açısından oldukça önemlidir. 
Özellikle bu konum ve önemini 28 Şubat sürecinde daha iyi görmekteyiz. Özellikle MGK, 28 Şubat kararlarının alındığı merci olması açısından da oldukça 
önem arz etmektedir. 
Çalışmamızın üçüncü bölümünde ise; 28 Şubat 1997 öncesindeki siyasi gelişmeler ve bu dönemde meydana gelen olaylar, siyasi ve sosyal açılardan ele alınıp incelenerek ülke üzerindeki etkileri ortaya konulmaya çalışılacaktır. 12 Eylül 1980 

Askeri darbesi sonrasında yapılan seçim sonuçlarının değerlendirilmesi ve özellikle; 1983, 1987 ve 1991 seçimleri sonrasında Türkiye siyasetinin nabzı ele 
alınacak, seçim sonuçları sonrası analiz ve Türkiye’nin siyasi atmosferi incelecektir. Bunun yanında özellikle 28 Şubat sürecini hazırlayan önemli toplumsal olaylar,1994 yılında ki önemli gelişmelerle beraber 27 Mart 1994 yerel seçimleri, 24 Aralık 1995 genel seçimleri ve sonrasında ki gelişmeler Ana-Yol 
Hükümeti’nin kurulması ele alınacaktır. 

28 Şubat süreci ve 28 Şubat kararlarının nedenleri ve sonuçları artık bu bölümden itibaren ele alınmakla beraber özellikle Refah-Yol Hükümeti dönemi, Refah-Yol Hükümeti’nin kuruluşu Necmettin Erbakan’ın siyaset ve sivil toplum kuruluşlarıyla olan ilişkileri ele alınacak ve Refah-Yol Hükümeti döneminde ki önemli siyasi ve sosyal olaylar ele alınmakla beraber 28 Şubat dönemi ve Refah-Yol Hükümeti’nin dış politikaları ve yaşanan olaylar, özellikle 28 Şubat süreci 
içerisindeki ABD ile olan ilişkiler ele alınacaktır. 

Çalışmamızın dördüncü bölümde; 28 Şubat süreci ele alınmakla beraber, 28 Şubat MGK kararları ve sonuçları artık bu bölümden sonra ele alınmaya 
başlanacaktır., Kamuoyunun tutumu, yetkili makamlarda ki tutum, hükümet ve TSK’nın tutumu ele alınıp, 28 Şubat 1997 MGK’nın toplanma süreci ve 
28 Şubat 1997 MGK toplantısı, toplantıda anlatılanlar, alınan kararlar ve kararların analizleri, 28 Şubat sürecinde aktif olan çevreler ve ortaya çıkan belgeler, medyanın tutumu ve bu süreçte önemli konumu bulunan Cumhurbaşkanlığı Makamı ele alınacaktır. 

28 Şubat 1997 tarihli MGK Toplantısı sonrasında yaşanan siyasi gelişmeler anlatılmakla beraber bu dönemin Türk siyaseti açısından sonuçları araştırılıp, 
genel tespit ve değerlendirme yapılacak ve 28 Şubat sürecinin siyasi sonuçları Refah-Yol Hükümeti’nin iktidardan düşmesi ve kapatılması konuları ile 
Anasol-D Hükümeti’nin kurulması ele alınacaktır. 

Çalışmamızın beşinci bölümünde ise bölümde ise; 28 Şubat 1997 Askeri darbesinin “Türk Eğitim” sistemine etkileri, askeri yönetim ve eğitim konuları ele alınacaktır, 28 Şubat sonrası eğitim alanında gerçekleşen ve uzun yıllar eleştirilmesine neden olan uygulamalarına değinilecektir. Türk siyasal hayatında ve Türk eğitim sisteminde büyük bir dönüm noktası olan ve tarihe “28 Şubat Süreci” olarak geçen bir dönemin, Türk Eğitim Sistemine etkisi, bu etki ile beraber bu süreçte yaşanan olaylar ve eğitim sistemine olan etkileri ele alınacaktır. 

Türkiye’de çeşitli dönemlerde eğitim seferberliği yaşanmıştır. Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren görülen bu eğitim seferberlikleri içinde hem eğitim 
müfredatının hem de okul binalarının yeniden yapılanmasını sağlayan 1997’den itibaren başlayan son eğitim seferberliği ile olmuştur. Temel eğitimin 5 
yıldan 8 yıla çıkarılmasını kapsayan bu eğitim seferberliği müfredatta oluşturduğu temel değişikliklerden dolayı eğitim mekânlarında da köklü değişimleri mecbur hale getirmiştir. 

Özellikle 28 Şubat 1997 Askeri darbesi ve öncesinde alınan MGK kararlarının en önemlileri belki de eğitim alanında gerçekleşmişti. Bu dönemde “8 Yıllık 
Kesintisiz Eğitim” tartışmaları gündeme gelmiş olmakla beraber meslek liselerinin, özellikle İmam Hatiplerin orta kısımlarının kapatılması kararları büyük tartışmalar yaratmıştır. 

MGK’nın 28 Şubat kararlarının ardından özellikle 18 Nisan 1999 seçimlerine kadar süren zaman diliminde 14 Ağustos 1997'de 8 yıllık kesintisiz eğitim 
kanunu TBMM’de kabul edildi. Bu kanunla İmam Hatip Liseleri dâhil Meslek Liselerinin ortaokul bölümleri kapatıldı. “Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu Eğitim”,
16.08.1997 tarihinde yürürlüğe giren 4306 sayılı kanun kapsamında Türkiye’de uygulanmaya başlanan temel eğitim modelinin adı olarak anılmaya başlamakla 
beraber, 6-14 yaş arasındaki öğrencilerin eğitim ve öğrenim sürecini kapsamaktadır. Zorunlu Eğitim “Sekiz Yıllık Kesintisiz Zorunlu Eğitim” kavramında, her öğrencinin sekiz yıl eğitim almaya mecbur olduğu “zorunlu” sözcüğü ile ifade edilmiştir. 4306 sayılı kanun 1997-1998 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlamıştır. Böylece 28 Şubat kararları, 5 yıllık ilkokul ve 3 yıllık ortaokul eğitimi birleştirilerek sekiz yıllık kesintisiz bir ilköğretim sürecinin yasallaşmasını sağlamıştır. Sekiz yıllık eğitimin yasallaşmasında “kesintisiz” ifadesinin kullanılması bazı kesimlerce ortaokul ve lise düzeyinde din ağırlıklı eğitim veren İmam Hatip Okulları’nı etkisiz hale getirmek olarak nitelendirilmiştir. Çünkü bu yıllarda İmam Hatip Okulları’nın sayısı hızla artmakla birlikte bu okulların din adamı yetiştiren okullar olmaktan çıktıkları ifade edilmektedir. Diğer taraftan tüm dünyada temel eğitimin süresinin arttırılması doğrultusunda yapılan tartışmalar ışığında Türkiye’de de toplumsal gelişmelerin gereksinim duyduğu temel eğitimin sekiz yılda verilebileceği savunulmuştur (Çınar, Çizmeci, Akdemir, 2007, s.189-190). 


 Genel olarak 28 Şubat sürecinin Türk Eğitim sistemi üzerindeki etkileri ele alınıp geniş bir şekilde incelenecektir. Eğitim öğretim hakkı çerçevesinde 
İmam-Hatip okullarının konumu, bu sürecin Milli Eğitim ve Üniversitelere yansımaları, 8 yıllık kesintisiz eğitim kararının serüveni, Millî Eğitim Şurasında 
kesintisiz 8 yıllık eğitimle ilgili çıkan kararlar geniş bir şekilde ele alınacaktır. 

 Çalışmamızın altıncı bölümünde ise; araştırmanın yöntem bölümü, araştırmada izlenen bilimsel yaklaşımın “araştırma modeli”, araştırmanın “evren ve 
örneklem”i, “veriler ve toplanması” ile “verilerin çözümlenmesi ve yorumu” gibi ayrıntılar açıklanacaktır. Yöntem, temel problemler ve alt problemler 
doğrultusunda araştırma kapsamına alınan evren ve örneklemin tanıtıldığı, temel ve alt problemlerde ele alınan değişkenlere uygun verilerin toplanma 
biçimi ile alt problemlere ya da denencelere (hipotezlere) cevap olabilecek nicel veya nitel bulgular için uygulanacak analiz tekniklerinin açıklandığı bölüm 
olarak ifade edilmektedir. 

 Yedinci bölümde ise; araştırmanın amaçları doğrultusunda toplanan verilerin işlenmesinden sonra problem çözümüne ışık tutacak şekilde kullanıma hazır 
hale getirilen veriler bulgular yer alır. Bu bölümde “28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” ile ilgili bulgu ve yorumlara yer verilmiştir. 

 Araştırmamızın son bölümünü oluşturan onuncu bölümde ise; araştırma problemi, yöntemi, her bir sonucun yorumu, çalışmanın sınırlılıkları ve bulguların ileriye dönük uygulamaları konusunda kısa bir özet yer almaktadır. Bu kısımda önemli olan araştırmayla ilgili en önemli sonuçların belirlenip yorumlanması yapılmış ve gerekli öneriler ifade edilmiştir. 

1.1. Problem 

Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasi tarihi, aynı zamanda askeri darbeler tarihi olarak da bilinmektedir. Cumhuriyet tarihi içerisinde ve Türk toplumunun tarihsel 
geçmişinde askeri darbe ve müdahalelerin önemli bir yeri bulunmaktadır. Cumhuriyet tarihimizin yaklaşık kırk altı yılı, fiilen askeri yönetimler, sıkıyönetim 
veya olağanüstü hal uygulamalarıyla geçmiş ve her askeri darbe ve müdahale etkisini uzun süre devam ettirmiştir. 

“28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” başlıklı çalışmamda ele alınan sorunlar şu şekilde sıralanabilir. Türkiye Cumhuriyeti tarihinde ordunun özellikleri, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin darbeyi destekleyen tutumu ve ordunun davranışları ve söylemleri, asker - siyaset ilişkileri, askeri eğitim ve MGK’nın yeri ve önemi, 28 Şubat 1997 Askeri darbe öncesindeki siyasi ve sosyal gelişmeler, olay ve olgular zinciri olarak bilinen 28 Şubat süreci ve 28 Şubat kararlarının nedenleri ve sonuçları, bu dönem içerisindeki dış politika ve ülke siyasetine olan etkileri, 28 Şubat 1997 MGK Toplantısı, 28 Şubat süreci içerisinde ki aktif olan çevreler ve ortaya çıkan belgelerin yaşanan bu sürece etkileri, 28 Şubat 1997 tarihli MGK Toplantısı sonrasında yaşanan siyasi gelişmeler ve 28 Şubat sürecinin eğitim sistemi üzerindeki etkileri ele alınmakla beraber genel olarak Refah Partisi ve Doğru Yol Partisi ortaklığında kurulan, 
yaklaşık 11 bir ay görevde kalan Refah-Yol Hükümeti döneminde ordu ve siyasal iktidar arasında ki yaşanan gelişmeler ile ordu, medya ve sivil toplum 
kuruluşlarının bu süreçte ki etkileri incelenmeye çalışılmıştır. 

28 Şubat 1997’de gerçekleşen Askeri darbenin üzerinden 17 yıl gibi uzun bir süre geçmiş olmasına rağmen günümüzdeki kalıcı etkileri hala varlığını 
sürdürmektedir. 
Türk milletinin aşina olduğu darbe ve müdahaleler içerisinde 28 Şubat sürecinin nereye ve nasıl yerleştirilmesi gerektiği de bir başka önemli sorunu teşkil 
etmekle beraber 28 Şubat sürecinin siyasal, sosyal ve askeri boyutları ile ele alınıp incelenmesini gerekli kılmaktadır. 

Türkiye Cumhuriyeti’nin siyasal ve yönetsel yaşamımda, Türk ve dünya kamuoyunda önemli bir yer tutan 28 Şubat sürecinin yeri ve önemini incelemeye 
çalıştığımız bu çalışmada; 

. 28 Şubat nedir? 
. 28 Şubat için post modern darbe denilebilir mi? 
. 28 Şubat sürecinde şeriat ve irtica tehdidine göz yumdukları ve Türkiye’yi karanlık bir geleceğe sürükledikleri iddia edilen Başbakan Necmettin Erbakan 
ve Tansu Çiller ortak koalisyonu sonucunda kurulan Refah-Yol Hükümeti’ni iktidardan uzaklaştıran bir darbe miydi? 
. 28 Şubat bir darbeyse, bu darbeyi kim(ler) gerçekleştirmişti? 
. 28 Şubat 1997 tarihi MGK toplantısında alınan kararlar ile mi asker darbe yaptı? 
. 28 Şubat Kararları özü itibariyle kimleri hedef almıştı? 
. 28 Şubat süreci içerisinde İmam Hatipliler, başörtülüler ve Kur’an kursları irtica tehdidi sayılıyor muydu? 
. 28 Şubat sürecinin Milli Eğitim Sistemi ve Üniversiteler üzerindeki etkisi var mıdır? 
. 28 Şubat 1997 Askeri Darbesi’nin Türk eğitim sistemi üzerindeki etkileri nelerdi? Vb. sorular birer sorun olarak ele alınmıştır. 

1.2. Araştırmanın Amacı 

Bu araştırmanın genel amacı “28 Şubat 1997 Askeri darbesi ve Türk Eğitim sistemi üzerindeki etkilerini” araştırmaktır. Bu araştırma Türkiye Cumhuriyeti siyasi tarihinin en önemli olaylarından biri olan ve tarihe “28 Şubat Süreci” olarak geçen bir dönemi ifade etmekle beraber, Refah Partisi ve Doğru Yol Partisi ortak koalisyonu sonucunda kurulan, yaklaşık 11 ay görevde kalan Refah-Yol Hükümeti döneminde ki ordu-siyaset-iktidar arasındaki yaşanan gelişmeleri araştırmaktır. 
Bununla beraber bir döneme damgasının vuran RP ve DYP koalisyon ortaklığında kurulan Refah-Yol Hükümeti döneminde ki, siyasal iktidar ve ordu arasındaki 
ilişkinin incelenmesi, 28 Şubat 1997 MGK karaları öncesi ve sonrası yaşanan olayların ele alınması ve alınan kararların analiz edilmesi ve yaşanan bu sürecin 
diğer askeri müdahalelerden farkına ve günümüz siyaset atmosferine olan uzantıları ortaya çıkarmak ve analiz etmektir. 28 Şubat 1997 tarihli MGK toplantısı sonrasında “28 Şubat” süreci olarak adlandırılan bu süreçteki tutumu ele alınmakla beraber Türk eğitim sistemi üzerindeki etkileri araştırılmaya çalışılmıştır. 

Araştırmanın amacı 28 Şubat 1997 tarihi MGK Kararlarının öncesi ve sonrasının analizini yapmak, yaşanan 28 Şubat sürecinin diğer Askeri darbelerden olan 
farkına ve günümüze olan etkilerini incelemek ve bu süreçte ordu-iktidar ikileminin nasıl bir tavır izlediğini ortaya koymaktır. 28 Şubat süreci içerisinde 
basın ve medya organları başta olmak üzere sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, çeşitli sermaye çevreleri, sendikalar vb. kuruluşların neden askere ve darbeye destek verdikleri de ortaya konulmaya çalışılmıştır. 

 Çalışmamızdaki temel amaçlarımız; söz konusu süreç içerisindeki gelişmeleri bir bütünlük içerisinde belirleyerek 28 Şubat 1997 Askeri darbesi ve Türk Eğitim 
sistemi üzerindeki etkilerini araştırmaktır. 

1.3. Araştırmanın Önemi 

“28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” adı altında hazırlanan bu çalışmada araştırmanın önemi Türkiye Cumhuriyeti siyasi tarihinde “ezber bozan bir darbe” olarak ifade edebileceğimiz 28 Şubat dönemi, 28 Şubat 1997 tarihli MGK Toplantısı ve ardından alınan kararların sebep, sonuç ve yansımalarıyla bütüncül olarak incelemeye çalışmaktır. Araştırmanın bu bağlamda önemini ortaya koyan özellikle 28 Şubat dönemi içerisinde geçmişte yaşanan darbelerde olduğu gibi klasik anlamıyla fiili bir darbe söz konusu olmamıştır. 28 Şubat gibi zorlu bir süreçte basın ve yayın organları başta olmak üzere sivil toplum kuruluşları, üniversiteler, sermaye çevreleri, yargı ve sivil bürokrasi mensupları ve sendikaların desteği alınarak 28 Şubat 1997 tarihi MGK Toplantısında alınan kararlar adeta hükümete dayatılmış, milletvekilleri baskı ve şantajla istifa ettirilmiş, seçilmiş bir hükümet istifaya zorlanmıştır. 

Türkiye’de Askeri darbeler zincirinin sonuncusu olan ve etkileri günümüzde de devam eden sosyal, siyasal ve ekonomik sonuçlar doğuran 28 Şubat 1997 Askeri darbesinin oluşumu, nedenleri, sonuçları ve etkileri bakımından incelenecektir. Araştırmanın önemi sadece yukarıdaki anlatılanlarla sınırlı kalmayıp yaşanan bu sürecin Türk eğitim sistemine etkileri araştırılacak, darbenin etkisi ile şekillenen ilk, orta, lise ve yükseköğrenim kurumları ve onların eğitim programlarının yanı sıra Milli Eğitim teşkilatında ve Üniversitelerde meydana gelen değişiklikler öncesi ve sonrası karşılaştırmalı olarak ele alınıp darbe sonrası eğitim politikaları ve uygulamaları incelenecektir. 

Çalışmamız bu ana unsurlar üzerinde temellenmiş ve tabir yerinde ise Türkiye Cumhuriyeti yakın tarihinin kilometre taşlarından olan 28 Şubat sürecindeki 
siyasi ve sosyal olaylar ele alınmıştır. 

1.4. Araştırmanın Sınırlılıkları 

Araştırmanın sağlıklı bir biçimde gerçekleştirilmesini sağlamak ve belirtilen amaçlara ulaşabilmek için çeşitli sınırlamalar yapılmıştır. “28 Şubat 1997 Askeri 
Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” başlıklı çalışmada; Türkiye Cumhuriyeti siyasi tarihinde ordunun özellikleri, Türk Silahlı Kuvvetleri’nin darbeyi destekleyen tutumu ve ordunun davranışları ve söylemleri, asker - siyaset ilişkileri, askeri eğitim ve MGK’nın yeri ve önemi, 28 Şubat 1997 Askeri darbe öncesindeki siyasi ve sosyal gelişmeler, olay ve olgular zinciri olarak bilinen 28 Şubat süreci ve 28 Şubat kararlarının nedenleri ve sonuçları, bu dönem içerisindeki dış politika ve ülke siyasetine olan etkileri, 28 Şubat 1997 MGK Toplantısı, 28 Şubat süreci içerisinde ki aktif olan çevreler ve ortaya çıkan 
belgelerin yaşanan bu sürece etkileri, 28 Şubat 1997 tarihli MGK Toplantısı sonrasında yaşanan siyasi gelişmeler ve 28 Şubat sürecinin Türk Eğitim sistemi üzerindeki etkileri ile beraber Refah Partisi ve Doğru Yol Partisi ortaklığında kurulan, yaklaşık 11 bir ay görevde kalan Refah-Yol Hükümeti döneminde ordu ve siyasal iktidar arasında ki yaşanan gelişmeler ile ordu, medya ve sivil toplum kuruluşları, sermaye çevreleri, üniversiteler, yargı ve sivil bürokrasi mensuplarının yaşanan bu süreçte ki etkileri ile sınırlı tutulmuştur. 

Bu amaç doğrultusunda yukarıdaki yapılan çalışmalarla beraber YÖK tez merkezi, TBMM Kütüphanesi, TBMM Araştırma Komisyon Raporları, 28 Şubat 
İddianameleri I-II, Ankara Millî Kütüphane ve ulusal veri tabanları taraması yapılıp; 28 Şubat 1997 Askeri darbesi ve darbenin eğitim üzerindeki etkileri ile 
ilgili yapılan çalışmalar başta olmak üzere araştırma konusu ile ilgili kitaplar, gazete haberleri, makaleler, dergiler, köşe yazıları, anılar ve konumuz ile ilgili 
çalışılmış olan yüksek lisans ve doktora tezleri ile konumuz sınırlı tutulmaya çalışılmıştır. 

1.5. Araştırma Soruları ve Varsayımlar 

Bu araştırmanın temel amacı 28 Şubat 1997 Askeri darbesi ve Türk Eğitim sistemi üzerindeki etkilerini araştırmaktır. “28 Şubat 1997 Askeri Darbesi ve Türk Eğitim Sistemine Etkileri” adı altında hazırlanan bu çalışma aşağıda belirtilen varsayımlardan hareketle gerçekleştirilmiştir. Ayrıca araştırmada, bu 
varsayımların doğruluk dereceleri de belirlenmeye çalışılmıştır. 

1. Refah Partisi mutlaka hükümet kurmalı mıydı? Muhalefet partisi olarak kalıp ilk seçimlerde tek başına iktidara gelebilir miydi? 
2. Başbakan Erbakan 28 Şubat 1997 tarihi MGK Toplantısında yumruğunu masaya vurarak daha dik bir duruş neden sergileyemedi? 
3. 28 Şubat süreci şeriat ve irtica tehdidi başta olmak üzere hükümet boşluğu ve hükümet iradesinin açıkça ortaya konmamasından mı doğdu? 
4. 28 Şubat’ta Başbakan Erbakan neden istifa etmedi? 
5. Başbakan Erbakan yaşanan süreç sonunda istifa etmeyip 54. Hükümet ile devam etseydi 28 Şubat sonrasında yaşananlar yine olur muydu? 
6. Askerin, siyasi parti liderlerinin, sivil toplum kuruluşlarının, basın ve medyanın 28 Şubat sürecine etkileri nasıl olmuştur? 
7. 28 Şubat sürecinde dış güçlerin etkisi olmuş mudur? 
8. 28 Şubat 1997 MGK Toplantısı sonrasında yaşanan süreçte eğitim alanında değişiklikler olmuş mudur? 
9. 8 yıllık kesintisiz eğitim kararının tarihi MGK’ da ki serüveni nasıl olmuş ve asker baskısının olması bu kararın çıkışında etkili olmuş mudur? 
10. Üniversiteye giriş sınavındaki katsayı uygulaması İmam Hatip Lisesi öğrencilerini, yükseköğretimle ilgili tercihlerini belirlemelerinde nasıl etkili olmuştur? 


KAYNAK
BİLĞİSAYARINIZA PDF İNDİRİNİZ;

http://earsiv.atauni.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/123456789/1219/%C4%B0smail_G%C3%9CLMEZ_tez.pdf?sequence=1


4 CÜ BÖLÜM İLE DEVAM EDECEKTİR

***

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder